Skip to main content

.

Beantwoord

Klacht MB’s buiten bundel

• 16 februari 2025
  • 7 reacties
  • 119 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hugo Kroon

Ik heb sinds kort een abbonement bij Simyo. Mijn abbonement is op gegaan en jullie zijn automatisch overgegaan op het factureren van 15 MB per MB. Ik vind dit uitermate buiten proportie en zit nu zonder dat ik het door heb gehad met een rekening van 68 euro. Ik weiger deze rekening te betalen omdat dit buiten mijn weten om in rekening is gebracht. Als ik me er bewust van was geweest dat mijn bundel op was had ik deze MB’s nooit gebruikt. Ik ben net bij jullie klant en verwacht dat dit kwijtgescholden kan worden anders dien ik graag een klacht in. Ik hoor graag van u.

met vriendelijke groet,

Hugo Kroon

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@HugoKroon2004,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over.

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt in deze situatie. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor jullie hulp! @JanD en ​@Kaas Berrie 

Groetjes,
Roeqajja

Bekijk originele reactie
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

JanD
  • Consultant
  • 16 februari 2025

Beste ​@HugoKroon2004 zet als 1e dataplafond aan binnen MijnSimyo voor slechts 50 cent per maand, dat gaat dan per de 1e van de komende maand en en blijf je in het vervolg verschoond van dat soort 'verrassingen’.

In de voorwaarden staat gewoon wat het gaat kosten, dus dat had je kunnen weten.

Verder krijg je bij 85% en 100% een SMS van Simyo om je te waarschuwen voor je naderende bundel-einde.

Binnen je mobiel kun je zelf ook een waarschuwing en blokkade instellen bij het naderen van je bundel-einde.

Mocht in de praktijk blijken dat je maandelijks toch meer data nodig hebt dan je nu hebt, je kunt je bundel maandelijks naar boven of beneden bijstellen, al naar gelang je behoefte en gaat dan per de 1e van de komende maand in. 

Mocht je tussentijds tijdelijk meer data nodig hebben, dan kun je losse bundels bijkopen, die dan wel direct ingaan en tot het einde van de maand geldig zijn.

Als je de nota niet in 1 keer kunt betalen, kun je een betalingsregeling treffen.

Vandaag is Simyo via WhatsApp bereikbaar tot 17.00 uur en via de overige bekende kanalen morgen weer onder werktijd en/of je kunt op een reactie van een moderator deze week wachten.

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes.

Forum|alt.badge.img

Beste Jan,

Ik ga de nota niet betalen omdat ik van mening ben dat je niet zo met je klanten om gaat. Als je automatische updates aan hebt staan en jou data bijna op is dan verbruik je zonder dat je het door hebt MB’s buiten je bundel. Ik vind het absurd dat hiervoor geïncasseerd en dat ik ook nog is extra per maand moet betalen voor wen data plafond. Als jullie niet meewerkend zijn met de tevredenheid van jullie klanten zou ik u met alle liefde willen vragen om mij te verwijzen naar de klachtafdeling.

Groet,

Hugo Kroon

JanD
  • Consultant
  • 16 februari 2025

Beste ​@HugoKroon2004 ik ben geen medewerker van Simyo, maar een medeforumlid, net als jij.

Probeer voor 17u00 nog contact op te nemen via WhatsApp, zoals ik eerder schreef of wacht een reactie van een moderator af.

Zo, nogmaals, verder:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes.

Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
HugoKroon2004 schreef:

Hugo Kroon

Ik heb sinds kort een abbonement bij Simyo. Mijn abbonement is op gegaan en jullie zijn automatisch overgegaan op het factureren van 15 MB per MB. Ik vind dit uitermate buiten proportie en zit nu zonder dat ik het door heb gehad met een rekening van 68 euro. Ik weiger deze rekening te betalen omdat dit buiten mijn weten om in rekening is gebracht. Als ik me er bewust van was geweest dat mijn bundel op was had ik deze MB’s nooit gebruikt. Ik ben net bij jullie klant en verwacht dat dit kwijtgescholden kan worden anders dien ik graag een klacht in. Ik hoor graag van u.

met vriendelijke groet,

Hugo Kroon

@HugoKroon2004 , net als ​@JanD al meldt, forumleden die hier schrijven zijn net als u kant van Simyo. Dus typeringen als ‘bij jullie’ in uw bijdrage zijn hier niet aan het juiste adres maar moet u richten aan Simyo zelf, niet aan mede klanten. Bovendien, als u voorafgaande aan het aangaan van een abonnement u voldoende had ingelezen op via https://www.simyo.nl/ met de nadruk op https://www.simyo.nl/voorwaarden , had u zich vooraf volledig op de hoogte kunnen stellen en had hetgeen u hier rapporteert u niet hoeven te overkomen. 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 17 februari 2025

Hi ​@HugoKroon2004,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over.

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt in deze situatie. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor jullie hulp! @JanD en ​@Kaas Berrie 

Groetjes,
Roeqajja

Forum|alt.badge.img

Ik ben inmiddels via whatsapp tot een oplossing gekomen. Bedankt voor uw bericht

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 17 februari 2025

Hi ​@HugoKroon2004,

Bedankt voor je reactie. 

Fijn om te horen dat je tot een oplossing bent gekomen met onze klantenservice. Omdat je bent geholpen zal ik dit topic sluiten. 🙂

Groetjes,
Roeqajja