Geachte Symio Klantenservice,
Ik schrijf u deze post om een klacht in te dienen over buitengewoon onverwachte en hoge kosten voor dataverbruik buiten mijn bundel.
Ik ben al jarenlang een trouwe klant bij Symio en heb tot op heden nooit reden tot klagen gehad. Echter, de situatie die zich op 31 maart tussen 21:59 en 22:04 uur heeft voorgedaan, is voor mij zeer verontrustend.
Op 31 maart startte ik thuis een download op mijn telefoon, waarna ik me met andere zaken bezighield zonder me bewust te zijn van wat er op de telefoon gebeurde. Blijkbaar is mijn telefoon op een bepaald moment de verbinding met mijn wifi-netwerk kwijtgeraakt, zonder dat ik dit merkte. Om 22:04 uur controleerde ik de status van mijn download en ontdekte dat ik om 21:59 uur zowel het sms-bericht met 80% verbruik als het sms-bericht met 100% verbruik in dezelfde minuut had ontvangen.
Bij het controleren van mijn Symio-app zag ik dat er een bedrag van €423,28 aan kosten buiten de bundel in rekening is gebracht. Dit bedrag is buitengewoon hoog, zeker gezien mijn maandelijkse abonnement van slechts €12,20. Het is voor mij onbegrijpelijk hoe een dergelijk bedrag binnen een tijdsbestek van ongeveer vijf minuten kan worden gegenereerd.
Aangezien ik thuis was en verwachtte volledig gebruik te maken van mijn wifi, was het absoluut niet mijn intentie om mobiele data te gebruiken. Ik was me dan ook volstrekt onbewust van het feit dat dit gebeurde. Daarnaast ben Ik van mening dat de waarschuwings-sms'jes die ik heb ontvangen, te laat kwamen om mij de mogelijkheid te bieden actie te ondernemen. Het ontvangen van beide waarschuwingen in dezelfde minuut maakte het onmogelijk om tijdig mijn mobiele data uit te schakelen en hoge kosten te voorkomen.
Ik wil benadrukken dat dit extra dataverbruik niet opzettelijk was en in een zeer korte tijd heeft plaatsgevonden en zeker niet in verhouding staat tot mijn normale gebruik. Ik verzoek u dan ook vriendelijk om mijn situatie te heroverwegen en uit coulance de kosten te van €423,28 kwijt te schelden.
Ik zie uw reactie binnen een redelijke termijn tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Gijs Gorissen