.

Beantwoord

Kan ik mijn rekeningnummer wijzigen zonder iDeal?

  • 5 March 2015
  • 2 reacties
  • 577 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Simyo abonnement afgesloten voor mijn vader maar hij  heeft geen internetbankieren. Bij het afsluiten heb je alleen de keuze van Ideal als betalingsmiddel. Nu heb ik mijn eigen ( zoon van ) rekening gebruikt voor het afsluiten van het sim-only abbonement Is het mogelijk om het rekeningnummer te wijzigen naar dat van me vader natuurlijk. Deze heeft verder de ballen verstand van computers daarom heb ik het proberen te regelen er van uitgaande dat dit later wel gewijzigd kon worden zonder de 1 cent storting.
Wie o wie heeft een oplossing?

Met vriendelijke groet,

Mario
icon

Beste antwoord door MichD 5 March 2015, 18:57

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste PikelezZ,

Ik begrijp dat jouw rekeningnummer gewijzigd moet worden in die van jouw vader.
Zodat de maandelijkse abonnementskosten, gewoon van zijn  (die van jouw vader dus) rekening wordt afgeschreven.
Dit kun je gewoon doen via "Mijn Simyo" , waarbij je het stappenplan via de volgende link kunt vinden: http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/rekeningnummer-wijzigen-234.

Helaas dien je dan wel een proefbetaling te doen (van waarschijnlijk 0,01 cent), om te controleren of het rekeningnummer tot die van jouw vader behoort.
Maar aangezien jouw vader geen gebruik maakt van internetbankieren, en dus ook geen gebruik kan maken van iDeal, heb je de volgende opties:

> Je vader vraagt bij zijn eigen bank internetbankieren aan, zodat hij gebruik kan maken van iDeal.

of

> Je vader doet maandelijks een overboeking (van de abonnementskosten) naar jouw rekening, waardoor het rekeningnummer niet gewijzigd hoeft te worden, wat ook de meest makkelijke weg is.

Veel succes, met de keuze!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi PikelezZ, welkom op het Simyo forum!

Aan het antwoord van MichD heb ik eigenlijk maar weinig toe te voegen. Het is bij Simyo helaas niet mogelijk om zonder iDeal een contract aan te gaan. Dit komt omdat alle betaalprocessen (op automatische incasso na) via iDeal gaan. Ook verifiëren wij de contractgegevens met behulp van een bankcheck.

Het is daarom nu ook niet mogelijk om het bankrekeningnummer te wijzigen naar die van je vader. De enige alternatieven die ik me kan bedenken heeft MichD hierboven gegeven. Heb je daar iets aan? :)

Bedankt voor het antwoord MichD! 😃

Reageer