Skip to main content

.

Goedenavond,

Vanochtend een email ontvangen dat er kosten buiten de bundel gemaakt zijn en de sim uit voorzorg geblokkeerd is. De betreffende telefoon lag op dat moment thuis en zou via wifi verbonden geweest moeten zijn, maar dat blijkt helaas niet het geval te zijn.

De telefoon heeft, ondanks dat deze de afgelopen dagen vooral thuis is geweest, volgens het verbruiksoverzicht toch ook tijdens deze thuis tijdstippen veel mobiele data verbruikt.

De 80% sms lijkt niet ontvangen te zijn, de 100% sms en mail vandaag wel.

Bij het instellen van de mobiel na aanschaf heb ik destijds al gekeken of er een data limiet in te stellen is, maar helaas blijkt dat voor een iphone niet te kunnen.

Is hier nog iets aan te doen?

Vriendelijke groet.

Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.

Hoi @jouwgebruikersnaam,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Zolang de internet optie op de simkaart aanstaat kan het altijd voorkomen dat er internet wordt verbruikt. Denk bijvoorbeeld aan een update of een app die op de achtergrond aanstaat. Als je er zeker van wilt zijn dat er op dit soort moment geen internet verbruikt kan worden kan je het beste het internet uitschakelen op de simkaart via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen. Ook kan je de Wifi-assistentie uitschakelen via de instellingen van het toestel zelf, hierdoor voorkom je dat de Wifi automatisch overschakelt naar het 4G netwerk. Voor meer tips en om het beste uit je internetbundel te halen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Ik heb even meegekeken op de aansluiting en ik zie dat wij de eerste waarschuwing sms hebben verstuurd op 17 juni om 14:19. Deze sms is verstuurd vanuit het 1200 nummer.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of er iets mogelijk is wat betreft de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy

Reageer