Skip to main content

.

Gisteren op 3 augustus is er blijkbaar iets gebeurd op de telefoon van mijn dochter en terwijl ze thuis was, is haar hele databundel van 20G opgegaan en uiteraard….nog veel meer en dit zijn dan mb's buiten de databundel die ontzettend duur zijn. Haar sim is nu geblokkeerd en of we even een aanbetaling willen doen omdat er nu opeens een rekening openstaat van 293 Euro!! Dit op een abbonement van 16 euro per maand. Ik heb hier al veel over gelezen en ik vind dit absurd en in geen enkele verhouding staan tot de werkelijke kosten. Dit lijkt wel een heel naar verdienmodel te zijn wat zo gemakkelijk kan gebeuren. 

 

Ik baal enorm van zo'n hoge rekening en ik vind het echt een schande als ik dit echt moet betalen. Klantenservice is onbereikbaar (vanwege de drukte pas maandag weer...) en nu zitten we met een belachelijk hoge rekening en geblokkeerde sim.

 

Bespaar me de data tips en dat mijn dochter een smsje heeft gekregen dat haar bundel bijna op was als waarschuwing Je kunt iemand niet kwalijk nemen dat dit niet direct wordt gezien en het gaat zo belachelijk hard dat ik dit onredelijk vind. Bedrag staat in geen enkele verhouding met de geleverde dienst en kosten. Ik ben hier echt bijzonder boos en teleurgesteld over.

Wat een vreemde reactie @abj. Ze heeft al 8 maanden dit abbo en het gaat prima met dataverbruik. Al die tijd geen probleem en dat is ook niet het probleem wat ik heb. Het gaat er om dat ze in een paar uur per ongeluk (onbewust) iets heeft gedaan (misschien niet op onze wifi gezeten o.i.d.) waardoor ze niet alleen door haar gehele bundel is gegaan voor de gehele maand maar ook nog eens met een torrenghoge rekening zit opgescheept. Met deze kosten kan ze normaal 18 maanden haar abbo betalen! Ik vind dit onterecht omdat het duidelijk per ongeluk is geweest en totaal niet in verhouding staan met werkelijke kosten van een provider en haar huidige abbo. Heeft verder niets met normaal dataverbruik te maken. Als ze nou structureel teveel data gebruikt dan zijn dat soort data besparingstips handig maar nogmaals, dat is het probleem helemaal niet.


Hoi @ManuvdV,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat er extra kosten zijn gemaakt! Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken. 

​​​​Wat @abj zegt in zijn tweede reactie klopt inderdaad, om extra kosten te voorkomen kan je het beste op de momenten waar ze een goede Wifi verbinding heeft de optie voor mobiele data uitschakelen. Dit kan ze dan het beste doen op de simkaart via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen. Toch wil ik ook nog even deze blog met je delen zodat dit in de toekomst kan worden voorkomen. Het kan echter altijd zo zijn dat er bewust of onbewust internet wordt geregistreerd op de simkaart zolang deze optie aanstaat in Mijn Simyo. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met de persoonlijke gegevens die bij de aansluiting horen? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen 😊.

Groetjes,
Amy