Skip to main content

.

Paar dagen terug ineens een berichtje dat mijn bundel op is terwijl ik nog nooit meer dan mijn bundel heb verbruikt. Gekeken naar mijn verbruik en er worden mb gebruikt midden in de nacht als ik slaap. Wij hebben de wifi thuis dag en nacht aan staan, Hoezo wordt er dan midden in de nacht mb's gebruikt?? Ik gebruik thuis altijd wifi, we hebben een sterk en stabiel kpn netwerk, en op mijn werk gebruik ik alleen in de pauze mijn mobiele data. Hoezo heb ik ineens veel hoger verbruik?? Dit kan gewoon niet kloppen! Uiteindelijk toch maar 500 mb extra gekocht. Vrij snel weer een sms dat 80% is verbruikt en nog geen minuut later kreeg ik een sms dat alles was verbruikt en omdat deze sms zo snel volgde op de eerste, heb ik die in eerste instantie niet gezien. En vervolgens zijn er in no time weer iets van 80 euro in rekening gebracht! Dat vind ik al helemaal geen gang van zaken, de 2 smsjes kwamen haast tegelijkertijd aan!

Ik heb speciaal om de lage kosten voor simyo gekozen en nu heb ik ineens een rekening van 100 euro, wat ik normaal dus in 10 maanden zou betalen!!! Bizar! 

Even gezocht online en er zijn super veel van dit soort verhalen online en hier op dit forum. Dat kan toch geen toeval zijn? Wat is hier aan de hand?? Als het netwerk niet betrouwbaar is en mij allerlei kosten worden aangerekend die ik niet heb gemaakt ga ik overstappen naar een andere provider! Ik ben echt een beetje van slag en hoop op hulp vanuit Simyo. Misschien is het netwerk gehackt ofzo en zit iemand op mijn mobiele data mee te liften.

Meteen dataplafond aanzetten @Rash en via je mobiel kun je op app-niveau zien welke app  data verbruikt heeft. 

Controleer ook even of bij mindere of geen wifi je toestel automatisch overschakelt naar mobiele data, zet dat eventueel uit.

Hoi @Rash,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan schrikt.

Zolang de internetoptie op de simkaart aanstaat kan het altijd voorkomen dat er internet wordt verbruikt, ook als je dit zelf niet in de gaten hebt. Denk bijvoorbeeld aan een app die nog aanstaat of een update die wordt uitgevoerd. Helaas kunnen en mogen wij wegens privacy wetgeving niet inzien waar het internet aan is verbruikt. Dit kan echter ook voorkomen als je de Wifi aan hebt staan zoals @J.D.L. al aangeeft. Dit heeft dan te maken met de Wifi-assistentie optie die dan aanstaat in de telefoon. Hiermee heeft de telefoon toestemming om automatisch over te schakelen naar het 4G netwerk als de Wifi zwak is of tussendoor even wegvalt. Als je er zeker van wilt zijn dat er geen internet kan worden verbruikt kan je het beste de internetoptie uitschakelen via Mijn Simyo (app) > Instellingen > Internet en bellen of de Wifi-assistentie uitschakelen. Meer handige tips om het beste uit je bundel te halen kan je terugvinden op onze website: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Ook kan je sinds kort een dataplafond bij ons inschakelen wat voorheen niet mogelijk was. Hoe je dit kan doen en meer informatie over ons dataplafond kan je hier terugvinden. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy

Reageer