.

Beantwoord

Is mijn verbruik correct weergeven?

  • 28 January 2015
  • 7 reacties
  • 331 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Het is wel een rommeltje bij Simyo. Een week of wat geleden was ik door mijn beltegoed heen. De app liet "0 minuten" zien. Op de website stond dat ik iets van EUR 0,55 zou moeten bijbetalen wegens bellen buiten de bundel.

Een paar dagen later liet de app zien dat ik nog 1 minuut over had. Een minuut ?!

En nu (28 januari) laat de app weten dat ik nog 15 belminuten heb.  Op de site wordt dat bevestigd. En niet hoeft te worden bijbetaald.

Wat is er aan de hand Simyo?! Moeten we jullie administratie nog vertrouwen?
icon

Beste antwoord door Ali 29 January 2015, 16:39

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi TF119,

Welkom terug op het forum.

Jij houd het verbruik wel erg goed bij :)

Het is gelukkig geen rommeltje bij ons. Het klopt dat je gegevens nu anders eruit ziet. Door een fout was een van je gesprekken dubbel weergeven. Dit inmiddels rechtgezet, vandaar het verschil dat je zag.

De gegevens die je nu op Mijn Simyo ziet kloppen. Je hoeft dus niet bij te betalen 🙂
Badge
Hoi TF119,

Welkom terug op het forum.

Jij houd het verbruik wel erg goed bij :)

Het is gelukkig geen rommeltje bij ons. Het klopt dat je gegevens nu anders eruit ziet. Door een fout was een van je gesprekken dubbel weergeven. Dit inmiddels rechtgezet, vandaar het verschil dat je zag.

De gegevens die je nu op Mijn Simyo ziet kloppen. Je hoeft dus niet bij te betalen :)


Ik houd het gebruik helemaal niet goed bij.  Ik verwacht dat die app dat doet.  Ik krijg nu de indruk dat de administratie niet best werkt.  En als het bij mij niet goed werkt, zal het bij andere klanten ook best fout kunnen gaan.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi TF119,

Ik begrijp dat je begint te twijfelen. Araleh heeft het al een beetje aangegeven, er was iets niet helemaal goed gegaan.
We waren hier gelukkig gauw van op de hoogte en hebben dit natuurlijk gelijk rechtgezet. Om deze reden ontstond er bij je verwarring. Je zag namelijk er weer minuten bij komen. Je kunt er nu vanuit gaan dat alles weer goed staat en blijft.

Als je nog vragen hebben, dan hoor ik dit graag van je 🙂
Badge
Op de 19e januari stond de teller op 0.  Ergens voor de 19e is het dus al misgegaan. Na de 19e werd het enige tijd 1 minuut resterend. Pas op de 28e verscheen er ineens een beltegoed van 14 minuten.

Jullie waren er helemaal niet snel bij.
Reputatie 3
Badge +7
Snel is natuurlijk een relatief begrip. Echter op de 22ste januari is het al verwerkt. Het kan natuurlijk zijn dat je het niet eerder hebt gezien. Ik kijk ook niet dagelijks op mijn app om mijn verbruik in de gaten te houden;)
Badge
De Simyo widget staat op mijn scherm naast de klok.  Het beltegoed zie je dus iedere dag wel een paar keer. 

Hoe kan een gesprek zomaar twee keer worden beboekt?, vraag ik mij af.  Dat geeft te denken over de kwaliteit van de administratie.

Verder, als het "snel" verbeterd is, hoe kan het dan dat ik eerst de teller van 0 naar 1 minuut zie veranderen (gedurende een paar dagen)? En waarom duurt het dan zo lang voor het beltegoed op de widget ook weer klopt?  Ook dat geeft te denken.

Je hoeft het mij niet meer uit te leggen.  Ik geloof het nu wel.  Maar hopelijk gaan jullie wel iets doen aan de kwaliteit en betrouwbaarheid van de systemen die ermee te maken hebben. 

"Altijd inzicht in je verbruik en overal controle over je kosten met de gratis app ..." roept Simyo op de website. Het zou fijn zijn als je daarop kon vertrouwen.

Over en uit! 
Reputatie 3
Badge +7
Hoi TF119,

Het verbruik op de Widget wordt helaas niet automatisch bijgewerkt. Pas als je op de Widget druk komt het actuele verbruik te voorschijn. Ik had het zelf een tijd niet gebruikt en kreeg nog gegevens te zien van vorige maand.

http://i61.tinypic.com/2i8ylpw.png http://i57.tinypic.com/2nkkpz8.png

Mijn collega's zijn aan het nagaan hoe het komt dat het verbruik dubbel weergeven was. De oorzaak is nog niet bekend maar na de correctie kan je uitgaan van de juistheid van je gegevens op Mijn Simyo en de App.

Als je al je verbruik na 19 januari vergelijkt met de gespreksgeschiedenis op je telefoon zal je zien dat Simyo niet te veel in rekening heeft gebracht.

Reageer