Goedenavond allen,
Helaas is de telefoonlijn gesloten en is het op de Whatsapp erg druk, dus probeer ik op deze manier met Simyo in contact te komen.
Mijn dataverbruik is vandaag plotseling door het dak geschoten. Elke paar minuten komt er 8,67 euro voor 58 mb bij, terwijl ik aan het werk ben op de computer en mijn telefoon ook nog eens verbonden is via de Wifi. Normaliter verbruik ik per maand niet eens de helft van de 20g waar ik maandelijks recht op heb en nu is dat in amper een dag erdoorheen geschoten.
Doordat ik een automatische melding kreeg dat ik op 100 % van mijn bundel zat, heb ik direct een bericht gestuurd naar Simyo, maar helaas nog geen respons. Later volgde nog een automatisch bericht, met de melding dat vanwege de snel hogende kosten mijn sim voor uitgaand verkeer is geblokkeerd (met het bekende bericht om 100 euro te betalen om dit ongedaan te doen).
Het is een verdachte situatie. Des te meer omdat ik nog steeds, omdat ik dus met wifi verbonden ben, nog altijd contact kan houden met anderen, en andere apps zoals Youtube, Facebook, Instagram kan gebruiken. Wat dus mijn stelling zou moeten onderstrepen dat ik geen data verbruik, maar verbonden ben met de thuisverbinding.
Ik vrees dat vanwege de genoemde drukte er van Simyo geen reactie meer gaat komen via Whatsapp, wat sluit om 20 uur, terwijl ik toch wel graag wil weten wat hier aan de hand is. Wat kan plotseling zoveel data verbruiken terwijl ik thuis zit op de Wifi en mijn telefoon niet (voor dataslurpende dingen) gebruik?
Ben ik gehackt, maakt er iemand anders gebruik van mijn data of is er wellicht een bug aan het werk?
Hopelijk kan ik via deze manier met iemand van Simyo in contact komen en kunnen we hiervoor snel een gepaste oplossing vinden.
Dirk Wijnand de Jong