.

Vraag

Inzage in dataverbruik, is dit mogelijk?

  • 18 April 2023
  • 2 reacties
  • 32 Bekeken

Ik ben buiten mijn bundel gegaan en wil inzage in het dataverbruik maar die krijg ik niet vanwege privacy is mij telefonisch medegedeeld.

waarom wil ik inzage? Ik heb in 15 minuten voor 1475,- verbruikt terwijl ik niet actief was en internet al langer aanstond….. dat betekent dat ik 10-11 gb verbruikt zou hebben en ik wil weten waar aan dan.. 

waarom helpt simyo mij niet?
ik heb overigens wel een data coulance regeling gekregen maar wil weten hoe het zit dat ik zoveel in 15 minuten verbruikt heb


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Naar mijn weten slaat Simyo enkel de hoeveelheid data, die verbruikt is op, en niet precies welke data.

Indien je een android toestel hebt, dan houdt het toestel meestal per app bij hoeveel data die verbruikt. In dit blog staat hopelijk waar dat ongeveer te vinden (ieder toestel is weer een beetje anders...)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Peter1959,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt in korte tijd! Ik kan me voorstellen dat dit schrikken is geweest.

Wat @Groentjuh zegt klopt inderdaad (bedankt!), wij hebben alleen inzicht op de hoeveelheid data dat er is verbruikt en de momenten waarop dit is verbruikt. Wij kunnen niet zien waar je je data aan hebt verbruikt vanwege de privacywetgeving, dit zou je eventueel wel in je telefoon zelf terug kunnen vinden. Houdt er wel rekening mee dat dit verschilt per toestel.

Fijn om te lezen dat je wel een coulanceregeling hebt kunnen ontvangen :). Indien je een Android toestel hebt, wil ik je als tip meegeven om een datalimiet in te stellen in je telefoon om te voorkomen dat dit nog eens gebeurd. Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk.

Groetjes,
Roeqajja

 

Reageer