.

Inflatiecorrectie nu opgezegd?

  • 17 September 2023
  • 3 reacties
  • 138 Bekeken

Vandaag de email ontvangen waarin Simyo meldt een inflatiecorrectie toe te passen en deze ook al over 14 dagen in te laten gaan. In mijn geval van €11,- naar €12,-  Nou kan ik, en anderen, zich daar wel over opwinden maar dat doe ik niet.
Mijn oplossing is heel eenvoudig, simpel eigenlijk…
Ik heb per direct een abonnement bij een andere provider afgesloten. €10,- voor het dubbele aantal mB's en ook nog onbeperkt bellen.
Dahaag Simyo.

Seren 7 maanden geleden

Hoi @Ron1962

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je om deze reden gaat overstappen. Wij hebben in onze Algemene Voorwaarden staan dat we één keer per jaar een inflatiecorrectie kunnen doorvoeren.

De woordvoerder van Simyo heeft in een statement laten weten aan Tweakers hoe het precies zit met het tijdig communiceren van de inflatiecorrectie. Het artikel en zijn antwoord kunnen je op deze pagina terug lezen. Het gaat namelijk om de factuurdatum. 

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

3 reacties

Inderdaad @Ron1962 , daar klopt helemaal niets van, zie ook onderstaand het uitgebreide topic:

https://forum.simyo.nl/bellen-sms-en-netwerk-en-nummerbehoud-85/prijsverhoging-1-oktober-hoe-pas-ik-mijn-bundels-aan-46967

Als je contractvrij bent kun je inderdaad met 1 maand opzegtermijn opzeggen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ron1962

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je om deze reden gaat overstappen. Wij hebben in onze Algemene Voorwaarden staan dat we één keer per jaar een inflatiecorrectie kunnen doorvoeren.

De woordvoerder van Simyo heeft in een statement laten weten aan Tweakers hoe het precies zit met het tijdig communiceren van de inflatiecorrectie. Het artikel en zijn antwoord kunnen je op deze pagina terug lezen. Het gaat namelijk om de factuurdatum. 

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @abj,

Ik kan begrijpen dat je hier vragen over hebt, ik heb hier al in andere topics antwoord op gegeven maar ik zal het nog een keer proberen uit te leggen. 

Wij hebben in onze Algemene Voorwaarden staan dat we één keer per jaar een inflatiecorrectie kunnen doorvoeren. Deze voorwaarden horen bij je abonnement. Het is daarom niet mogelijk om kosteloos je abonnement op te zeggen voor het einde van je contract. Je kan je contract wel afkopen door een afkoopsom te betalen. Dit houdt in dat je in één keer al je abonnementskosten afbetaalt. Je betaalt de abonnementskosten af vanaf het moment dat je aansluiting is beëindigd tot de datum dat je contract afloopt. De afkoopsom wordt berekend op basis van je huidige actieve bundels. Wanneer je akkoord bent gegaan met de afkoopsom, dan ben je vrij om over te stappen naar een andere provider. Als je zeker weet dat je wil afkopen, kun je mij een privé bericht sturen. Dan zal ik dit in orde voor je maken. 

Het stukje 12.1 in onze voorwaarden slaat niet op de inflatiecorrectie. Wij passen de overeenkomst niet aan, wij passen de prijzen aan met inflatie, conform AV. Ik kan begrijpen dat je het liever anders had willen zien. 

Tot slot wil ik je vragen om jouw beschrijving aan te passen, ik vind het niet echt netjes tegenover mijn klantenservice collega's en moderators op dit forum. Hier kun je nogmaals onze huisregels doorlezen:De Simyo-community huisregels.

Groetjes,
Seren