Skip to main content
antwoord

Ineens een hoog internet verbruik, hoe kan dit?

  • June 1, 2025
  • 2 reacties
  • 147 Bekeken

Vandaag, toen ik net mijn Gmail controleerde, zag ik tot mijn schrik een e-mail van Simyo over een extreem hoge hoeveelheid dataverbruik in een korte tijd. Dit verbaasde mij enorm want ik was gewoon thuis en mijn telefoon was verbonden met het wifi-netwerk.

Uit angst heb ik direct de Simyo-app geopend en ik was geschokt toen ik het bedrag zag: een factuur van €180. Ik verkeer momenteel in een moeilijke financiële situatie en als student is het voor mijn niet mogelijk om dit bedrag te betalen. Kunnen jullie daarmee alsjeblieft helpen?

~Moderator: titel aangepast i.v.m. betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@swerala,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp ​@JanD! 🙂

Groetjes,
Roeqajja

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • June 1, 2025

Beste ​@swerala als je de kosten niet in 1 keer kunt betalen, kun je om een betalingsregeling vragen via de bekende kanalen.

Vandaag kun je Simyo bereiken via WhatsApp tot 17u00.

Zie onderstaande link voor de contactmogelijkheden:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • June 2, 2025

Hi ​@swerala,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp ​@JanD! 🙂

Groetjes,
Roeqajja