Skip to main content
Beantwoord

Incidenteel gebruik buiten bundel

• July 24, 2026
  • 3 reacties
  • 19 Bekeken

In juni heb ik incidenteel 637 MB te veel gebruikt wat resulteert in €88,05 extra kosten. Ik had altijd dubbele MB’s vanwege mijn KPN intern abonnement, maar die zijn vanaf juni komen te vervallen. Ik wil geen extra kosten dus heb 2x 500MB bij gekocht en dacht dat ik verder niets extra’s had verbruikt. 

Ik heb inmiddels mijn bundel verhoogd, maar ben eerlijk gezegd nogal verbaasd dat ik voor €5 500MB kan kopen en ik €88 moet betalen voor 637MB extra. Hopelijk kan hier enige coulante in worden toegepast als trouwe klant met 2 sim only abbonnementen.

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@Richardvanbeekzakelijk,

Bedankt voor je bericht en je toelichting. Ik begrijp dat het vervelend is om onverwacht extra kosten op je factuur terug te zien, zeker wanneer je aangeeft dat je inmiddels extra MB’s hebt aangeschaft om dit te voorkomen.

De extra kosten zijn ontstaan doordat er in juni 637 MB buiten je bundel is verbruikt. Extra bundels kunnen vooraf worden aangeschaft tegen een voordeliger tarief, terwijl verbruik buiten de bundel volgens het geldende tarief wordt berekend. We informeren je hierover ook via de waarschuwingsberichten. In het tweede bericht dat je ontvangt wanneer je internetbundel op is, geven we aan dat je vanaf dat moment € 0,15 per MB betaalt. Daarbij geven we ook de tip om hoge kosten te voorkomen door wifi te gebruiken of MB’s bij te kopen via Mijn Simyo of de app.

Zoals ​@JanD  ook aangeeft, kan het instellen van een dataplafond een handige manier zijn om onverwachte extra kosten in de toekomst te voorkomen. Bedankt!

Ik begrijp dat dit alsnog een vervelende verrassing kan zijn. Ik kijk ik graag nog even persoonlijk met je mee naar je situatie. Zou je mij daarom een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan pak ik dit erbij en kijk ik wat ik voor je kan betekenen.

Groetjes,
Khadija

3 reacties

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • July 24, 2026

Beste ​@Richardvanbeekzakelijk zet meteen dataplafond aan, dat gaat dan per 1 augustus in.

Met het bijkopen van MB's kun je je dataverbruik niet verrekenen, dat wordt gewoon geïncasseerd.

Met een Android telefoon kun je zelf ook een datawaarschuwing en -plafond instellen.

Wacht verder de reactie van een moderator af.

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • July 24, 2026

maar ben eerlijk gezegd nogal verbaasd dat ik voor €5 500MB kan kopen en ik €88 moet betalen voor 637MB extra. 

Buiten de bundel betaal je 150 euro per GB, terwijl je al een 40 GB bundel hebt voor 9 euro.

88 euro valt nog mee vergeleken met wat andere klanten qua onplezierige verrassing hebben.

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • July 24, 2026

Hoi ​@Richardvanbeekzakelijk,

Bedankt voor je bericht en je toelichting. Ik begrijp dat het vervelend is om onverwacht extra kosten op je factuur terug te zien, zeker wanneer je aangeeft dat je inmiddels extra MB’s hebt aangeschaft om dit te voorkomen.

De extra kosten zijn ontstaan doordat er in juni 637 MB buiten je bundel is verbruikt. Extra bundels kunnen vooraf worden aangeschaft tegen een voordeliger tarief, terwijl verbruik buiten de bundel volgens het geldende tarief wordt berekend. We informeren je hierover ook via de waarschuwingsberichten. In het tweede bericht dat je ontvangt wanneer je internetbundel op is, geven we aan dat je vanaf dat moment € 0,15 per MB betaalt. Daarbij geven we ook de tip om hoge kosten te voorkomen door wifi te gebruiken of MB’s bij te kopen via Mijn Simyo of de app.

Zoals ​@JanD  ook aangeeft, kan het instellen van een dataplafond een handige manier zijn om onverwachte extra kosten in de toekomst te voorkomen. Bedankt!

Ik begrijp dat dit alsnog een vervelende verrassing kan zijn. Ik kijk ik graag nog even persoonlijk met je mee naar je situatie. Zou je mij daarom een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan pak ik dit erbij en kijk ik wat ik voor je kan betekenen.

Groetjes,
Khadija