.

Beantwoord

In nog geen uur tijd €116 euro verder aan verbruikt internet! Hoe kan dit?

  • 18 December 2023
  • 3 reacties
  • 58 Bekeken

Hallo,

Gisteren ben ik mij rot geschrokken. Na een bezoekje aan de kerstmarkt in Oberhausen op de terugweg even voetbal gekeken op de telefoon. Bij elkaar nog geen 20 minuten gekeken, nog geen eens een GB verbruikt, maar wel 116 euro verder aan verbruikte MB's internet. Ik heb een abonnement met enkel onbeperkt bellen. De bundel internet heb ik van mijn werk. Op de één of andere manier is de bundel internet van mijn eigen nummer (Simyo) gaan zorgen voor de aangeleverde hoeveelheid internet.

Een uur later krijg ik pas een melding dat mijn nummer geblokkeerd is omdat ik de 100 euro buiten mijn bundel heb overschreden. Waarom krijg ik dan pas een melding? Ik vind dit raar. Gisteren na dit voorval gekeken of je niet ergens een alarm aan kan zetten bij een bepaalde hoeveelheid overschrijding van de bundel, maar die is er gewoon niet. Ik ben echt in staat om voor een euro meer in de maand over te stappen naar een provider waar dit wel mogelijk is. 

Ik zie graag uw reactie tegemoet. 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 18 December 2023, 15:02

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @HesselDP,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Heb je deze sms’jes gezien? De sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Als je een iPhone hebt, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Wij kunnen het voorstellen dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. 🙂


Groetjes,
Roeqajja

Hallo Roeqajja,

Ik heb ondertussen al een collega van jou gesproken (Antonio). Ik heb mijn verhaal uitgelegd en we zijn tot de overeenkomst gekomen dat ik 50% van het bedrag terug krijg. Met ongeveer 3 weken is dit op mijn rekening terug gestort. Dit is een redelijke tegemoetkoming, complimenten voor de service. 

Ik ga er in ieder geval alles aan doen om ervoor te zorgen dat dit niet nog een keer gebeurt. Bedankt voor de tip richting het topic. Ik heb de opdrachten app op mijn iPhone ingesteld op jullie berichten. Dankjewel.

Vriendelijke groet, 
Hessel

Reputatie 7
Badge +6

Hi @HesselDP,

Bedankt voor de update. Wat fijn om te lezen dat je tot een oplossing bent gekomen met één van onze collega's van de klantenservice! Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Ik wens je een hele fijne avond! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer