.

Beantwoord

Ik heb verbruikskosten, maar waarom kom ik niet uit op het aangegeven bedrag?

  • 18 April 2015
  • 2 reacties
  • 115 Bekeken

Ik ben in de maand maar over mijn bundel heen gegaan. Volgens de specificaties van de factuur : 368 minuten en 7 smsjes. Met een bundel van 300 minuten is dat 75 minuten.

Ik zie hiervoor een factuurbedrag van € 31,10. En volgens deze site: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/buitenbundelkosten-265?c=97 Zou het bedrag: 75 * € 0.31 moeten zijn. Wat neerkomt op € 23.25

Enig idee waarom dit niet klopt?

Met vriendelijke groeten,

Patrick
icon

Beste antwoord door Ali 20 April 2015, 12:50

Bekijk originele reactie

2 reacties

Die 31 cent moeten berekend worden voor alle smsjes en belminuten boven de 300 (bundel) als u dat doet komt u aardig in de richting van van uw factuurbedrag. Uw factuur geeft meer duidelijkheid.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi PatrickVR,

Welkom op het forum.

Op je factuur staan de absolute gesprekstijd. Dit betekent dat er geen geen rekening gehouden is met afronding en dat alles op je factuur per secondes en minuten is opgeteld.
Pas bij het factureren wordt elk gesprek naar boven afgerond op een minuut en verrekend met je belbundel.

Je hebt Simyo 300 bundel en volgens je gegevens heb je zo'n 401 minuten/ sms'jes verstuurd in maart. Het extra verbruik is verrekend tegen het buiten de bundel tarief van € 0,31 per minuut/ sms.

Als je alle gesprekken op je factuur afrondt op een minuut en samen met de verstuurde sms-berichten bij elkaar optelt, zal je zien dat Simyo je niet te veel in rekening heeft gebracht :)

@Raytje, thanks voor het meedenken.

Reageer