.

Vraag

ik heb onbewust hoge kosten door te veel datagebruik. Wat kan ik doen?

  • 13 August 2023
  • 8 reacties
  • 42 Bekeken

Badge

Tot mijn schrik zie ik mijn afschriften van de afgelopen 2 maanden: rond de 400 euro opgeteld aan met name internetkosten. Ik had totaal niet door dat ik deze kosten maakte. Ik weet niet hoe ik aan zo hoge kosten kom. Kunt u mij daar mee helpen? Bestaat er een coulance regeling waar ik gebruik van kan maken? Als thuis wonende student zal ik niet weten waar ik dat bedrag vandaan kan halen


8 reacties

@abj deze is eenmalig maar wel 3x over hetzelfde. 

Eerst 2x onbewust en deze unbewust. (zie topic titels)

Maar ergens gaat er iets niet helemaal goed. 

2 maanden niet naar je fakturen gekeken en zo te zien ook niet niet naar je bankafschriften.

Als thuis wonende student zal ik niet weten waar ik dat bedrag vandaan kan halen

 Bijbaantje of lening?

 

Edit : deze post is ook meermaals gepost, zou er iets mis gaan met de forum software?

Inderdaad @abj , bij het KPN-forum idem dito.

Hallo @Liesbeth920 coulance gaat Simyo niet toepassen, als een moderator reageert kun je wel vragen om een betalingsregeling, of dat je van je ouders het geld leent.

Als je een Android-toestel hebt, kun je daar zelf een waarschuwing en blokkade op instellen die actief wordt tegen het einde van je maandbundel en kun je overschakelen op wifi of een maandbundel bijkopen.

 

Reputatie 5
Badge +3

---

Edit : deze post is ook meermaals gepost, zou er iets mis gaan met de forum software?

Inderdaad @abj , bij het KPN-forum idem dito.

Is inderdaad net ook al op het kpn-forum als probleem gemeld. Ze zijn er al mee bezig.

En niet alleen op het kpn-forum maar ook op dit simyo-forum krijg ik niet van alle topics, die door mij gevolgd worden, een notificatiemail bij een nieuw bericht. Gaat niet lekker.

@Katana schreef :

En niet alleen op het kpn-forum maar ook op dit simyo-forum krijg ik niet van alle topics, die door mij gevolgd worden, een notificatiemail bij een nieuw bericht. Gaat niet lekker.

Hmz, lijkt erop alsof ik ook veel mailtjes mis. Kan ook zijn dat het door mijn instellingen komt.   🤔🤣

Reputatie 5
Badge +3

 

Hmz, lijkt erop alsof ik ook veel mailtjes mis. Kan ook zijn dat het door mijn instellingen komt.   🤔🤣

Het ligt niet (alleen) aan jouw instellingen. Zojuist weer gezien dat ik mailtjes gemist heb.

Tot mijn schrik zie ik mijn afschriften van de afgelopen 2 maanden: rond de 400 euro opgeteld aan met name internetkosten. Ik had totaal niet door dat ik deze kosten maakte.

Hoi @Liesbeth920 - Liesbeth.

Excuses dat je topic een stukje off topic gaat.

Ik weet niet hoe ik aan zo hoge kosten kom.

Wat voor telefoon heb je? Merk en type?

Heb je niet de Simyo app op je telefoon staan? Dat zou ik sowieso wel doen.

Kunt u mij daar mee helpen? Bestaat er een coulance regeling waar ik gebruik van kan maken? Als thuis wonende student zal ik niet weten waar ik dat bedrag vandaan kan halen

Een medewerker van Simyo, een moderator zal morgen reageren dus houdt dit topic in de gaten.

 

 

https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Liesbeth920,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen! Als je een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen.

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken.

Ik heb geen idee of dit een software-fout is geweest, maar ik heb de dubbele topics in ieder geval verwijderd. Super bedankt voor al jullie hulp! @Friesian @JanD @abj 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer