.

Beantwoord

Hoogverbruik door hotspot, wat nu?

  • 30 August 2022
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Gisterenmiddag heb ik met hulp van Seniorweb foto's van Iphone overgezet naar mijn Windows computer. Het lukt me niet om mijn foto's gewoon over te zetten. De meneer van Senior web suggereerde om Icloud te gebruiken en het lukte om mijn foto's in plukjes van 100 over te zetten. Dit gebeurde wel in een WIFI omgeving. Zonder dat ik daarvan bewust was werd ? de hotspot van mijn telefoon gestart en ging het internetverkeer van mijn laptop over het mobiele netwerk van mijn telefoon! Mijn maandelijks tegoed van 1000 MB verdween als sneeuw voor de zon plus nog 200 euro! in mb's buiten mijn bundel.* Misschien is dit de oorzaak, kan het ook een andere zijn?Het bericht van Simyo mijn provider dat ik door 80% van mijn tegoed was kwam tegelijkertijd aan, maar toen was het kwaad al geschied.

Ik zie dit als overmacht. Nu heb ik een hoge rekening buiten mijn "schuld” Kunnen we hier samen een financiële oplossing voor vinden?

Met vriendelijke groet,

Gonda van den Berg
 
 
 
 
icon

Beste antwoord door Roeqajja 30 August 2022, 14:43

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @hmvdberg

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je onbewust extra kosten hebt gemaakt op deze manier. Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent.

Als je verbonden bent met hotspot dan verbruik je behoorlijk wat MB's, waardoor je snel door je bundel kan gaan. Vooral als je geen grote internetbundel hebt. Misschien is het handig om een datalimiet in te stellen op je telefoon als dit een mogelijkheid is op je toestel zelf. Meestal is dit mogelijk bij Android telefoons, bij iPhone helaas niet. Ik kan me voorstellen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag met je meekijken of we éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Je kunt mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Ik pak je aansluiting er dan bij en kijk wat er mogelijk is.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer