.

Beantwoord

Hoog verbruik in 1 dag, hoe is dat mogelijk?

  • 28 June 2015
  • 4 reacties
  • 685 Bekeken

Ik kreeg op 23-6 opeens 2 berichten van Simyo achter elkaar dat 80% en vervolgens 100% van mijn internet bundel verbruikt was. Ik heb daarna mijn mobiele data maar uitgeschakeld op mijn telefoon. Ik vond het raar dat ik door mijn bundel heen was, want ik wist zeker had nog ongeveer 113 mb over. Ik hou mijn gebruik goed bij met de mb-meter en ik gebruik dagelijks gemiddeld 12 mb internet. Toen ik op de site ging kijken waarom ik door mijn verbruik heen was, had ik op 23-6 volgens Simyo opeens 328 mb verbruikt! Waardoor ik € 31,29 extra moet betalen. Ik snap totaal niet waar dit vandaan komt en vind dit echt absurd. Ik zit niet op youtube of andere apps en sites die zoveel mb verbruiken. Ook het automatisch downloaden van filmpjes en foto's van whatsapp staat uit. En de updates van apps doe ik alleen als ik thuis ben. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Ali 30 June 2015, 13:47

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi jandegeusverweijen,

Welkom op het forum.

Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is om onverwachts hoge kosten te hebben.

Zolang het toestel aan staat en er verbinding is met het internet, kan er (bewust of onbewust) data verbruikt worden. Er zijn toestellen die automatisch overschakelen naar het 3G netwerk als de Wi-Fi-verbinding niet sterk genoeg is of wegvalt. In dit geval kan dataverbruik in rekening worden gebracht.

Aan je verbruik is niets vreemd te zien. Gedurende de maand juni heb je telkens (kort) verbinding met het internet. Ik zie geen grote verbruikseenheden voorbij komen. Alleen op 17 juni. Toen heb je ook he 50% notificatiebericht ontvangen. Op 23 juni heb je zo'n 267 MB's verbruikt. Hiervan is 112 MB verrekend met je 500 MB internetbundel.

Het verbruik heeft voornamelijk in de ochtend plaatsgevonden. Je hebt een notificatiebericht ontvangen om 7:40 toen je 400 MB's van je bundel verbruikt had (80%). Kort erna heb je ook de 100% sms ontvangen.

Wij houden niet bij welke websites je als klant bezoekt of welke informatie je hebt gedownload. Wij nemen geen kennis van de inhoud van het verkeer en slaan deze niet op. Dat je verbruik deze maand ineens hoger is, kan aan verschillende dingen liggen. Wellicht heb je een nieuwe app geïnstalleerd, of is er iets aan je instellingen veranderd? In het volgende artikel staan goede tips om je internetverbruik binnen de perken te houden.

Op de meeste toestellen kan je zelf inzien. Heb je dat al bekeken op je telefoon? In dit artikel leggen wij uit hoe je het verbruik op je toestel kan inzien.
Badge +2
Vooral Facebook kan een sluipmoordenaar zijn in verband met foto's.. Andere apps verbruiken ongezien ook veel denk aan het openen van foto's op Twitter, Snapchat, Foto's via Whatsapp etc.
YouTube ook, nietwaar ColinC? i.c.m 4G kun je eerder filmpies kijken in HD.....
En dan komt de stoomlocomotief pas echt op gang...:)🆒

Alles in de smiezen houden is uiterst belangrijk !
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ColinC en Friesian,

Bedankt voor jullie aanvullingen. Ik hoop dat jandegeusverweijen hierdoor meer inzicht heeft gekregen in zijn verbruik.

Reageer