Skip to main content
Vraag

Hoog verbruik door broekzakgesprek

• November 12, 2025
  • 5 reacties
  • 44 Bekeken

LS, Ik ben enorm geschrokken toen ik vanmorgen het bericht van jullie kreeg, dat ik ver boven mijn belbundel ben gegaan. In mijn belgschiedenis kunnen jullie zien, dat ik bijna nooit bel en dit is dan ook zeer extreem voor mij.

Het is waarschijnlijk een broekzakgesprek met onze huistelefoon geweest, want ik ben me absoluut niet bewust van dit gespreksgebeuren. Jullie bericht heb ik helaas vanmorgen kunnen lezen, want het is vannacht verstuurd (toen mijn telefoon kennelijk nog aanstond), zodat ik een voor mij enorm hoog bedrag op mijn factuur van december kan verwachten. Ik vraag jullie vriendelijk om mij uit coulance dispensatie voor dit bedrag te geven, want het is nooit de bedoeling geweestt om een dergelijk "gesprek”te voeren.

Ik hoor graag hoe jullie hier mee omgaan.

Met vriendelijke groet,

margreeth Smit

5 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • November 12, 2025

Beste ​@M.S zet als 1e dataplafond aan voor slechts €0.50 per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand en en voorkom je zulke  buitenbundelkosten.

Wacht verder de reactie van een moderator deze week af.

Friesian
  • Forum Expert
  • November 12, 2025

Beste ​@M.S - Margreeth.

Wanneer dit gaat om een kostenplaatje door een broekzakgesprek, een onbewust telefoongesprek met de huistelefoon. Dan ben ik benieuwd wat voor bescherming je voor je telefoon hebt, welk soort van hoesje.

Persoonlijk zou ik in dit geval je een bookcase erg aanbevelen, afgezien nog van de schermbeveiliging die ik je ook aanraadt.

Een dataplafond is sowieso goed bij een smartphone en een abonnement maar geeft geen bescherming bij telefoongesprekken. 

Verder zal een moderator, een medewerker van Simyo ook contact met je opnemen via dit topic. 

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • November 12, 2025

Beste ​@M.S zet als 1e dataplafond aan voor slechts €0.50 per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand en en voorkom je zulke  buitenbundelkosten.

Wacht verder de reactie van een moderator deze week af.

JanD: een dataplafond regelt niet dat je niet buiten de bundel kunt bellen. Een databundel voorkomt enkel dat je buiten een databundel niet kunt internetten. Tegelijkertijd: Voor 1 euro/maand meer heb je een onbeperkt bel/SMS-bundel en dan kun je onbeperkt broekzak gesprekken voeren met Nederlandse vaste en mobiele nummers

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • November 13, 2025

Het is waarschijnlijk een broekzakgesprek met onze huistelefoon geweest, want ik ben me absoluut niet bewust van dit gespreksgebeuren.

Wordt de huistelefoon automatisch opgenomen? Of heeft ie voicemail zonder limiet?

JanD
  • Forum Expert
  • November 13, 2025

Beste ​@Groentjuh je hebt helemaal gelijk, even niet aan gedacht, bedankt voor de aanvulling.