.

Beantwoord

Hoge rekening, wat nu?

  • 8 September 2023
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Goedemiddag,

Ben me rot geschrokken van het hoge verbruik in mijn vakantie.

Heb even iets gedownload voor school onderweg naar mijn vakantie adres, het was maar 3 minuten en dan zoveel betalen!!!

Ik ben hier echt wel verdrietig om geweest omdat ik hier wel heel veel voor moet werken.

Weet nu dus dat ik dit nooit meer doe!!!

Kunnen jullie nog iets voor mij betekenen???

 

Groet Daan

icon

Beste antwoord door Roeqajja 11 September 2023, 15:26

Bekijk originele reactie

3 reacties

Hallo @DvdBerg je zou Simyo om een betalingsregeling kunnen vragen, als je het niet in 1 keer kan betalen.

Je kunt een reactie van Simyo binnen dit forum afwachten of a.s. maandag even met de klantenservice bellen.

 

Reputatie 4
Badge +2

@DvdBerg u kunt het max. aantal Gb's van je bundel per periode instellen (bij Android) en een overschrijding zoals beschreven gebeurt u nooit meer!

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @DvdBerg,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Een download kan best veel MB's verbruiken. Mijn advies is dan ook om dit zoveel mogelijk via wifi te doen als dat kan. Als je een Android telefoon hebt, is het inderdaad handig om een datalimiet in te stellen via de instellingen in de telefoon om dit in de toekomst te voorkomen zoals @Kaas Berrie zegt. Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Super bedankt voor de hulp @JanD en @Kaas Berrie 😊.

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. :)

Groetjes,
Roeqajja

Reageer