Skip to main content
Hallo,



Allereerst wil ik zeggen dat ik mijn telefoonnummer misschien al 8 jaar zonder problemen heb kunnen gebruiken bij T-Mobile, pre-paid.

Dus iedereen die mijn nummer moet weten weet deze ook al zoveel jaren.

Totdat ik 'm laat overzetten naar een Simyo-abonnement, toen begonnen de problemen.



Toen mijn vader een nieuwe smart-phone van Vodafone kreeg, kreeg ik zijn oude Samsung.

Eigenlijk ben ik niet zo van de smart-phones en heb ik liever een simpele Nokia, die ik overigens nog steeds gebruik als werk-telefoon.

Maar af en toe is het wel handig, vandaar dat ik een Sim-only abonnement van Simyo aanschaf. Met nummerbehoud.

Kosten: E8,- p/mnd. (excl. aansluitkosten van E15,-)



Paar dagen later ontvang ik de simkaart en ik doe 'm in de telefoon. Wel word ik gewaarschuwd dat ik tot 7 januari de sim-kaart beter niet kan gebruiken omdat internetkosten buiten de bundel worden gerekend en pas vanaf 7 januari (2 weken later) m'n oude nummer word overgezet en ik dan pas van de bundel gebruik maak.

Er word me alleen niet vertelt dat dit E1,- per Mb kost (?!). Aangezien een App al gauw 50Mb is, is dit een dure grap geworden.

Hooguit 3 dagen heb ik een paar spelletjes gedownload zodat m'n zoontje spelletjes kan spelen.

Na die 3 dagen werd de sim-kaart afgesloten.



Ik bel een week later naar de klantenservice om te vragen waaron ik ben afgesloten. Ik krijg te horen dat er een rekening open staat van E175,- !!!

Er word me vertelt dat over 10 minuten de sim-kaart weer actief is.

Nu zijn we 3 weken verder en die kaart is dus NOG STEEDS  NIET ACTIEF!

Als ik naar de klantenservice bel sta ik zo 20 minuten in de wacht. Wat een onzin!



E175,- betaald voor BULLSHIT!! Gewoon E8,- p/mnd en een werkende simkaart blijkt dus niet mogelijk...



Ik heb weer een veilige, betrouwbare prepaid van T-Mobile aangeschaft met nieuw nummer en zodra mijn Simyo abonnement op 7 januari 2014 afloopt, heb ik hopelijk de rest van mijn leven niets meer met SIMYO te maken!



(P.S. wanneer word mijn simkaart nou actief, wil hem wel graag gebruiken tot einde abonnement?)



Groeten Darryl!
Welkom op het forum DarrylB,



Je aansluiting is op dit moment geblokkeerd wegens hoogverbruik. In het topic staat uitgelegd wat je moet doen om ervoor te zorgen dat de aansluiting weer wordt geactiveerd. Het is dan ook vreemd dat is verteld dat de aansluiting binnen 10 minuten weer actief zou zijn. Waarvoor excuses.



Je geeft zelf al aan dat je er op wordt geattendeerd dat het verbruik buiten de bundel wordt berekend als je nummerbehoud aanvraag nog loopt. De kosten kunnen dan hoog oplopen. Je hebt immers nog geen actieve bundels. Hier wordt je niet alleen per brief op geattendeerd, maar ook per email en via de website. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om met dergelijke kosten te worden geconfronteerd, maar Simyo attendeert je hier wel op.



Groetjes,



Alex
"In het topic staat uitgelegd wat je moet doen om ervoor te zorgen dat de aansluiting weer wordt geactiveerd."





Waar staat dit in het topic dan?
Hoi DarrylB,



Klik hier voor de topic.

Reageer