Skip to main content
Beantwoord

Hoge rekening door buitenbundelkosten

• June 19, 2026
  • 1 reactie
  • 18 Bekeken

Beste klantenservice,

​Sinds kort ben ik klant bij Simyo, maar helaas is deze nieuwe kennismaking uitgelopen op een enorme schrik. Ik zag zojuist dat ik in de allerlaatste 6 uur van mijn maandelijkse bundelperiode met slechts 650 MB over mijn datalimiet heen ben gegaan. Dit heeft geresulteerd in een extra openstaand bedrag van maar liefst € 93,18 bovenop mijn normale abonnement.

Ik was via een hotspot op mijn telefoon aan het werk was op mijn laptop. Omdat ik gefocust aan het werk was, heb ik de sms-waarschuwingen op mijn telefoon helaas niet opgemerkt tot het al te laat was. Het is een geluk dat dit gebeurd is op de laatste paar uren van mijn abonnementsperiode, anders had het nog erger kunnen zijn. Bij mijn vorige providers was ik gewend dat de data bij het bereiken van de limiet simpelweg stopte of vertraagde, waardoor ik erop vertrouwde dat dit hier ook zo zou zijn.

​Een tarief van ruim € 140,- per GB voor een eenmalig incident in de laatste uren van de maand voelt buitenproportioneel hoog. Zeker wanneer je dit vergelijkt met jullie reguliere tarieven, waarbij een grotere bundel slechts € 5,- extra per maand kost, of een losse extra MB-bundel € 10,- kost.

​Als nieuwe klant hoop ik dat we dit samen op een reële en klantvriendelijke manier kunnen oplossen. Ik wil dit extra verbruik uiteraard netjes betalen, maar dan tegen een marktconforme waarde. Zouden we dit eenmalig administratief kunnen verrekenen tegen het tarief van een grotere bundel of extra MB-pakket? Inmiddels heb ik direct het dataplafond geactiveerd om dit in de toekomst te voorkomen.

​Ik hoor heel graag hoe we dit samen redelijk kunnen oplossen.

​Met vriendelijke groet,

Moderator: titel aangepast v oor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Hollands,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de kosten! 

Om extra kosten te voorkomen sturen wij inderdaad altijd twee waarschuwing sms'jes. Eén als de internetbundel voor 80% is verbruikt en één als de internetbundel helemaal op is. Het is begrijpelijk dat je deze berichten over het hoofd hebt gezien zoals je zelf al aangeeft. Als er na het ontvangen van deze waarschuwingen geen actie wordt ondernomen en er wordt internetverbruik geregistreerd op de simkaart (bewust of onbewust) wordt het buitenbundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht aangezien een abonnement bij ons niet standaard een dataplafond heeft. Wel kan je zelf een dataplafond aanzetten via Mijn Simyo, deze gaat dan in per de 1e van de volgende maand. Hoe je een dataplafond aanzet kan je teruglezen op deze pagina

Zou je mij een privébericht willen sturen met jou persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even mee om te zien of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy

1 reactie

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • June 19, 2026

Hoi ​@Hollands,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de kosten! 

Om extra kosten te voorkomen sturen wij inderdaad altijd twee waarschuwing sms'jes. Eén als de internetbundel voor 80% is verbruikt en één als de internetbundel helemaal op is. Het is begrijpelijk dat je deze berichten over het hoofd hebt gezien zoals je zelf al aangeeft. Als er na het ontvangen van deze waarschuwingen geen actie wordt ondernomen en er wordt internetverbruik geregistreerd op de simkaart (bewust of onbewust) wordt het buitenbundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht aangezien een abonnement bij ons niet standaard een dataplafond heeft. Wel kan je zelf een dataplafond aanzetten via Mijn Simyo, deze gaat dan in per de 1e van de volgende maand. Hoe je een dataplafond aanzet kan je teruglezen op deze pagina

Zou je mij een privébericht willen sturen met jou persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even mee om te zien of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy