Skip to main content

.

Simyo stuurde mij een bericht met de melding dat ik 80% van mijn internetbundel van 10 Gb had verbruikt. Ik heb toen direct de mobiele data van mijn mobiel uitgezet. Nog in dezelfde minuut ontving ik een bericht, dat mijn volledige bundel op was. Dus zou ik binnen 1 minuut 2 Gb hebben gebruikt. Ik zat een filmpje te kijken (720 pixels) en dat verbruikt maar 15 Mb per minuut. Voor alle andere apps op mijn mobiel stond mobiele data uitgeschakeld. Het kan dus niet dat ik na de eerste sms nog mijn resterende 2 Gb van mijn bundel heb opgemaakt. Even later werd het uitgaande belverkeer geblokkeerd en zag ik dat de kosten voor internet buiten de bundel €170,00 bedragen!  En nu moet ik minimaal €100,00 betalen om weer te kunnen gaan bellen. Ik vermoed, dat de sms over 80% verbruik te laat is gestuurd en dat ik daardoor nu in de problemen zit. Simyo geeft na mijn uitleg hierover aan, dat de kosten niet ingetrokken worden. Kunt u mij helpen alstublieft?

@PMa4444 Lezers en schrijvers alhier zijn ‘slechts’ forumleden en mede-klanten van Simyo, je direct helpen kunnen wij niet. Je eerste actie zou nu moeten zijn: Zet in ‘mijn simyo’ je dataplafond ‘aan’. Dit kost € 0,50 per maand en gaat dan in op 01-01-2025. Als je dataplafond aan had gestaan was deze situatie, al of niet terecht, niet ontstaan.

Na de kerst zal een moderator hier zeker langskomen, mogelijk kan zij iets voor je betekenen.  

Beste ​@PMa4444 binnen je mobiel kun je zelf ook al een waarschuwing en plafond instellen.

Op app-niveau kun je zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Als je de rekening niet in 1 keer kunt betalen kun je via de bekende kanalen na de feestdagen contact opnemen met Simyo om eventueel een betalingsregeling te treffen.

Binnen de app zie je altijd een vertraagde weergave van het verbruik, de 80 en 100% waarschuwingen kloppen precies.

Nogmaals met Simyo geappt en zij hebben de zaak heel netjes opgelost, waarvoor mijn dank!

Hi ​@PMa4444,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Fijn om te horen dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice en dat jullie samen tot een oplossing zijn gekomen! Omdat je inmiddels bent geholpen, zal ik dit topic sluiten.

Super bedankt voor jullie hulp! ​@Kaas Berrie en ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja