.

Beantwoord

Hoge kosten in korte tijd?

  • 21 April 2024
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

Beste Simyo,

 

Ik heb vannacht na een limiet te hebben bereikt een sms gekregen dat mijn SIM is geblokkeerd na een uitgave van 100,- terwijl ik niks heb gedaan qua surfen op YouTube of internet. Als student is dit een zure verassing en ook iets wat eigelijk onmogelijk heeft kunne gebeuren gezien ik mijn toestel niet heb gebruikt. Ook echt heel vervelend dat ik nu pas ben geblokkeerd na zo’n enorm bedrag. Ik hoor graag verder van jullie, voor een oplossing

mvg, Nadine van Duijnhoven

icon

Beste antwoord door Seren 22 April 2024, 14:34

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Nadinne1611,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat dit enorm schrikken is geweest.

De kosten voor buitenbundelgebruik kunnen inderdaad hoog oplopen. Bij Simyo hebben we momenteel geen dataplafond, waardoor het de verantwoordelijkheid van de klant is om mobiele gegevens uit te schakelen zodra de bundel is verbruikt. Om deze reden sturen wij altijd twee waarschuwings-sms'jes bij 80% en 100% van de bundel. In de laatste sms word ook geïnformeerd over het buiten bundel tarief van €0,15 per MB en dat het verstandig is om de mobiele 4G uit te zetten. De sms’jes die wij versturen komen rechtstreeks van het netwerk en zijn leidend. Het is verstandig om de mobiele 4G direct uit te schakelen zodra je het sms'je van 100% ontvangt, om hoge kosten te voorkomen. Het lijkt er op dat je deze sms'jes hebt gemist omdat deze in de nacht zijn aangekomen.

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven.

Ik zou graag met je willen meekijken. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kijken we samen naar een oplossing.

Groetjes,
Seren

Reageer