Skip to main content

.

Beste Simyo,

Ik ben totaal in paniek en boos. Zojuist kreeg ik een bericht dat ik over mijn belbundel heen ben gegaan en dat ik meer dan 300 euro!!! moet betalen. Mijn telefoonnummer is geblokkeerd en blijft dat totdat ik een gedeelte van dit bedrag betaal. Dit betekent dat ik nu helemaal niets meer kan met mijn telefoon. Dit is een enorme schok voor mij, aangezien ik dit bedrag simpelweg niet kan betalen.

Waarom hebben jullie mij niet gewaarschuwd dat mijn bundel op was? Ik heb slechts één SMS ontvangen toen ik 80% van mijn bundel had verbruikt, maar daarna helemaal niets meer, zelfs niet toen ik 100% had bereikt. Hierdoor had ik geen idee dat ik over mijn bundel heen was gegaan.

Ik ben afhankelijk van mijn telefoonnummer voor mijn werk en deze blokkade brengt me in een zeer moeilijke situatie. Ik weet niet wat ik moet doen. Hoe kan ik dit probleem zo snel mogelijk oplossen? Dit voelt heel oneerlijk en ik ben helemaal gestresst!!

Als 1e @Hhrzmm zet dataplafond aan, kost slechts 50 cent per maand 

Bij die waarschuwing van 80% hadden er al alarmbellen af moeten gaan.

Binnen je mobiel had je zelf ook een waarschuwing en blokkade in kunnen stellen.

Gewoon een gedeelte betalen zodat je weer kunt bellen en gebeld worden en via de bekende kanalen contact met Simyo opnemen om een betalingsregeling te treffen, of een reactie binnen dit forum afwachten van een moderator 


Ik heb exact hetzelfde gehad. Ik heb ook geen melding gekregen van 100%. Gebeld met Simyo en uiteraard geven ze aan dat die sms wel verstuurd is. Ik heb niks ontvangen en had al passende maatregelen genomen om minder internet te verbruiken. Dat er in 5 dagen tijd ineens 3000 mb doorgaat snap ik niet, heb soms maanden dat ik het met 4000 in totaal red. 
 

Misschien is dit een mooie stunt van ze om bij iedereen die €0,50 per maand te cashen voor het data plafond. 


Ik heb exact hetzelfde gehad. Ik heb ook geen melding gekregen van 100%. Gebeld met Simyo en uiteraard geven ze aan dat die sms wel verstuurd is. Ik heb niks ontvangen en had al passende maatregelen genomen om minder internet te verbruiken. Dat er in 5 dagen tijd ineens 3000 mb doorgaat snap ik niet, heb soms maanden dat ik het met 4000 in totaal red. 
 

Misschien is dit een mooie stunt van ze om bij iedereen die €0,50 per maand te cashen voor het data plafond. 

Binnen je toestel kun je op app-niveau zien waar de data aan verbruikt is @LvH135 en het is inderdaad verstandig meteen het dataplafond te activeren om kosten in de toekomst te voorkomen.


Als 1e @Hhrzmm zet dataplafond aan, kost slechts 50 cent per maand 

Bij die waarschuwing van 80% hadden er al alarmbellen af moeten gaan.

Binnen je mobiel had je zelf ook een waarschuwing en blokkade in kunnen stellen.

Gewoon een gedeelte betalen zodat je weer kunt bellen en gebeld worden en via de bekende kanalen contact met Simyo opnemen om een betalingsregeling te treffen, of een reactie binnen dit forum afwachten van een moderator 

 
bedankt voor je bericht. Ik had juist bij SMS dat 80% verbruikt was ervoor gekozen om dataplafond te kopen voor 50 cent. Ik heb het al gekocht. Alleen het schijnt dat het pas van de nieuwe maand ingaat. Vanaf juli dus. 


Hoi @Hhrzmm,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @J.D.L. ook aangeeft (bedankt voor je hulp!). Goed om te zien dat je deze optie al hebt ingeschakeld. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je beide waarschuwingssms’jes ontvangt vanuit ons. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja


Hoi @Hhrzmm,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @J.D.L. ook aangeeft (bedankt voor je hulp!). Goed om te zien dat je deze optie al hebt ingeschakeld. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je beide waarschuwingssms’jes ontvangt vanuit ons. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja

Hoi Roeqajja,

bedankt voor je bericht. Je geeft aan dat jullie altijd 2 sms’jes sturen. 1 bij 80% van het dataverbruik en de 2e als ik 100% heb verbruikt. Dat is helaas niet helemaal waar. Ik GEEN sms bij 100% verbruik gekregen. Wel een sms bij 80%.

Ik ga je een privé bericht sturen met mij gegevens. Alvast bedankt voor het meedenken


Hoi @Hhrzmm,

Bedankt voor je reactie.

Dat is duidelijk! Ik zoek graag uit wat er mis is gegaan. Ik help je verder via de privéchat. 🙂

Groetjes,
Roeqajja


Reageer