Skip to main content

.

Beste Simyo,

Tot mijn ongenoegen kreeg ik vanavond een berichtje dat mijn simkaart geblokkeerd was vanwege hoge kosten buiten de bundel. Uiteraard was er dikke paniek en bleek ik €131 over mijn bundel te zijn gegaan vandaag.  
Afgelopen donderdag kreeg ik een bericht dat ik op 80% zat en sinds die tijd geprobeerd om zoveel mogelijk op de wifi te gaan. Echter heb ik nooit de melding gekregen dat ik op 100% zat. Jullie geven aan op de site dat jullie waarschuwingsmeldingen sturen bij 80 en 100%. Echter is dit niet gebeurd en heb ik nu een enorme klap geld moeten betalen om mijn simkaart weer te activeren. 

Graag zie ik toch een gepaste oplossing voor de hoge kosten buiten de bundel waarvoor ik geen waarschuwing heb gehad. Ik heb ook via whatsapp contact proberen op te nemen, toen bedroeg de schade nog €105,- maar ondanks dat mijn internet uitstaat zijn de kosten opgelopen naar €131,-

Zet op de 1e plaats meteen het dataplafond aan, kost slechts 50 cent per maand en voorkom je dit soort dingen voor de toekomst @LvH135 

Dat de kosten alsnog opgelopen zijn  naar €131 komt omdat het systeem niet real-time de kosten ziet, maar altijd iets achter loopt, dus toen jij mobiel internet uit zette, waren er al reeds gemaakte kosten die op dat moment nog niet zichtbaar waren.

Bij die 80% waarschuwing hadden meteen al de alarmbellen moeten gaan rinkelen en had je passende maatregelen kunnen treffen.

Op je mobiel kun je zelf ook een waarschuwing en dataplofond instellen bij Android, bij Apple weet ik het niet.

Hoi @LvH135,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten. 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze sms'jes gelezen?

Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven. 

Wellicht is het een goed idee om het dataplafond in te schakelen. Zo voorkom je dat dit in de toekomst weer zou kunnen gebeuren. Mocht je meer willen lezen over hoe het dataplafond werkt kun je deze topic lezen. 

Ik kan het me voorstellen dat je de kosten niet bewust gemaakt hebt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag mee of ik iets voor je kan betekenen.

Groetjes,
Seren

Beste Simyo,

bedankt voor jullie inzet. Ik ben erg dankbaar over hoe jullie het uiteindelijk opgelost hebben. 

Hoi @LvH135,

Bedankt voor je reactie. 

Wij zijn blij om te horen dat je tevreden bent met de oplossing! We wensen je een hele prettige dag verder. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer