Skip to main content
antwoord

Hoge kosten buiten bundel, wat nu?

• August 29, 2025
  • 7 reacties
  • 103 Bekeken

Ik heb extreem hoge kosten gemaakt buiten de bundel door data verbruik.

Uiteraard, een fout van mij maar de kosten zijn echt extreem hoog! (€ 195,-)

Bizar. Dit lijkt wel een verdienmodel van jullie. Ondertussen heb ik het dataplafond aangezet en dus zal het niet meer gebeuren, maar dit kon nog niet toen ik het contract afsloot. 

Zo`n hoog bedrag, dat is toch niet normaal (en onbetaalbaar)? Ik kreeg een mail bij € 100,- over extreem hoge kosten en dat mijn nummer geblokkeerd is, maar uiteindelijk is het bedrag nog veel hoger opgelopen. Dus hoe konden de kosten dan toch zo extreem hoog oplopen? Waarom wordt dit dataplafond niet automatisch aangezet of direct bij het afsluiten van het contract duidelijk aangeprezen? 

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@Jelle1234,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor jullie hulp! ​@wimj12 ​@Friesian ​@JanD 😊

Groetjes,
Roeqajja

7 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • August 29, 2025

Wellicht bestond het data plafond nog niet toen je abonnee werd (wanneer was dat?),
maar dan heb je altijd later nog de kans gehad dit te nemen. Daar heb je niet voor gekozen.

Een moderator zal zich buigen over een eventuele coulance regeling.

Goed dat je nu wel een data plafond hebt.

• auteur
  • Beginner
  • August 29, 2025

Dit is de eerste maand dat ik klant ben bij jullie. Ik ging er vanuit dat het logisch is dat zo'n dataplafond standaard al aan staat. Vooral als de kosten zo enorm oplopen. 

Fijn dat er iemand naar kijkt. Ik hoor graag waar ze op uit komen!

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • August 29, 2025

Als ik het goed heb wordt het dataplafond bij het afsluiten gevraagd, dat heb je dan wellicht gemist.

Simyo vindt het buitenbundel gebruik een eigen keuze. Daar kan je van alles van vinden, maar zo is het nu eenmaal. 

Je spreekt trouwens over jullie, maar ik werk niet bij Simyo. Gewoon klant net als jij.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 29, 2025

Beste ​@Jelle1234 - Jelle.

Buitenbundelkosten lopen bij data snel op €0,15 per MB. Het dataplafond is altijd aan te bevelen. Goede keuze om ze aan te zetten. 

• auteur
  • Beginner
  • August 31, 2025

Je spreekt trouwens over jullie, maar ik werk niet bij Simyo. Gewoon klant net als jij.

In de antwoorden die je geeft, lijkt het net of je bij Simyo werkt. Vooral wanneer je toezegt dat een moderator naar coulance gaat kijken. 

Ik wacht dan even een antwoord van een echte Simyo-medewerker af 😉

JanD
  • Forum Expert
  • August 31, 2025

Beste ​@Jelle1234 het forum is voor klanten en door klanten en geen helpdesk van Simyo.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • September 1, 2025

Hi ​@Jelle1234,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor jullie hulp! ​@wimj12 ​@Friesian ​@JanD 😊

Groetjes,
Roeqajja

• auteur
  • Beginner
  • September 1, 2025

Dankjewel voor je antwoord en je hulp, Roeqajja. Ik heb je een bericht gestuurd! 

Groet, 

Jelle