.

Vraag

hoge kosten buiten bundel, wat nu?

  • 27 February 2023
  • 3 reacties
  • 45 Bekeken

Beste Simyo,

Ik ben een tijdje geleden overgestapt naar jullie en ik ben een hele tevreden klant. Echter heb ik zojuist een livestream gekeken op mijn 4G in een autorit van 20 min. Ik kreeg toen toen ik bijna thuis was een melding dat ik 80% van mijn abbonement verbruikt heb. Thuis heb ik nog even de livestream gekeken op 4G en daarna de wifi aangezet en mijn 4G uit. Even later kreeg ik de melding dat mijn simkaart geblokkerd is door hoog verbruik. Ik heb op mijn simyo app gekeken en ik zag een rekening van €105 euro , ik ben door de hoge rekening heel erg geschrokken. Ik heb maar zo’n korte tijd gekeken en ik zat eerst nog binnen mijn bundel. In het verleden ben ik ook nog nooit buiten mijn bundel gegaan. Ik had nooit verwacht dat dit zo een groot gevolg zou hebben. Daarom hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Heeft simyo een coulantie regeling hiervoor of kan ik dit ergens melden voor een kwijtschelding. En is er een manier hoe ik dit kan voorkomen dat dit ooit nog gebeurd, naast dat ik natuurlijk in de toekomst hier heel alert op zal zijn. Ik hoop dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Robyn Beenkens

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Robynbeenkens,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten de bundel!

Zodra je internetbundel op is sturen wij altijd waarschuwingsberichten bij 80% en bij 100% verbruik van de bundel. Deze sms’jes worden real time vanuit het netwerk verstuurd. Ik raad aan om in het vervolg goed op deze sms’jes te letten! Hierin vermelden wij dat je €0,15 cent per MB betaald zodra je internetbundel op is en dat je het best verder via wifi kunt internetten of MB's bijkopen via Mijn Simyo om kosten buiten je bundel te voorkomen. 

Op onze website hebben wij een blog met databesparingstips, misschien is dit handig om door te nemen.

Ik kan me voorstellen dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt en wil daarom graag overleggen met onze financiële afdeling of wij hier éénmalig iets aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag naar wat er mogelijk is! :)

Groetjes,
Roeqajja

Hey, het is al opgelost via de chat op whatsapp gelukkig! Toch bedankt.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Robynbeenkens,

Bedankt voor je reactie. Goed om te lezen dat het via ons Whatsapp kanaal opgelost is 😊.

Fijne dag!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer