ik ben net vorig maand abonnee geworden en eerst was ik tevreden over de netwerk bereik, helaas na vandaag een hele nare nasmaak overgehouden na een administratieve afsluiting.
Vanmiddag kreeg ik achter elkaar 2 sms binnen (binnen een minuut) dat mijn bundel 80% op is en volledig op is. mijn bundel van 16 gig is net in gegaan op 1 okt. ik begrijp niet hoe het kan dat 16 gig binnen 24 uur op kan zijn. sterker nog binnen 1 minuut 20% van een 16gig bundel opmaken kan technisch niet eens met de 4g netwerk die Simyo aanbied. de netwerk kan simpelweg deze snelheid/verbruik niet aanbieden.
Medewerker via Whatsapp gaf helaas alleen generieke antwoorden zoals hoe ik dit kan voorkomen, maar hoe het komt en wanneer dit gebeurd is kon hij niet inzien.
Met de informatie die ik kon inzien is dat om 13:54 mijn bundel op gegaan is. terwijl ik de hele dag nauwelijks telefoon aangeraakt had (op wifi aangesloten) thuis op de bank zit tv te kijken. ik denk dat ik onmogelijk dat verbruik had veroorzaakt. dit moet wel een fout zijn.
ik heb het verbruik de hele tijd in de gaten gehouden sinds ingaan abonnement. maar op zo’n patroon kan ik simpelweg niet rekenen en in de gaten houden. ook heb ik geen andere gebruikspatroon gehad dan wat ik gewend ben van afgelopen maand en bij vorige aanbieder. Dit vind ik echt schokkend hoe kosten zo kan ontstaan bij Simyo.
ik ben van mening dat Simyo:
- te laat is met waarschuwen. op het moment dat ik waarschuwing kreeg zat ik al 160 euro over de bundel heen. bovenop de 16 gigabyte die de bundel rijk is. 2sms achter elkaar en direct al afgesloten worden is echt absurd.
- onduidelijk is over verbruik, ik kan alleen zien dat er binnen 2 minuten 160 euro aan extra kosten heb gemaakt is. hoe de andere 16 gig verbruik is kan ik niet vinden.
Wat ik wil is dat Simyo het uitzoekt wat/wanneer/waarnaartoe de bundel van 16 gig gegaan is. hoe het komt dat deze kosten zo kan ontstaan.
Daarnaast zou ik het op prijs stellen dat Simyo de kosten in vermindering brengen.
ik zag in een andere thread (https://forum.simyo.nl/factuur-betalen-65/ik-heb-een-hoge-rekening-door-buiten-bundel-internet-gebruik-wat-kan-ik-hieraan-doen-38283) dat Simyo een coulance regeling heeft. Als ik iets fout gedaan heb dan is een deel van de kosten uiteraard terecht. maar door de manier van waarschuwen (na 160 euro pas) en onvolledige inzicht in verbruik terwijl ik het verbruik netjes in de gaten had gehouden, vind ik echt heel erg slechte service.
er wordt mij verzocht alvast 100 euro over te maken terwijl ik bang ben als ik dat doe ik gelijk weer extreem hoge buitenbundel kosten gaat krijgen. daarnaast vind ik dat nogal veel geld voor iets wat nog niet duidelijk is waar de oorzaak ligt. ik heb mijn telefoon uitgebreid nagekeken en ik heb normaal data verbruik.
ik hoor graag hoe we hierin uit kunnen komen.