Skip to main content

.

Hi Simyo,

Ik heb een issue waar ik graag jullie hulp bij zou kunnen gebruiken. Ik heb vannacht per ongeluk een streaming service aan laten staan, welke praktisch de hele nacht data uit mijn bundel heeft gebruikt terwijl ik sliep. Stom natuurlijk, maar zeker niet de bedoeling.

Nu kreeg ik vanmorgen al melding dat ik door de kosten van 100 euro per dag was gegaan, maar bleek de uiteindelijke kostenpost zelfs 420 euro voor deze fout. Een bedrag waar ik enorm van schrok !

Ik ben al jaren lid van Simyo en eigenlijk erg tevreden, maar ik vroeg me af of ik in dit geval enige additionele hulp kan krijgen voor deze vervelende situatie ?


Zeker gezien het feit dat het ook nog eens het begin van de maand is en ik verwacht nog meer internet nodig te hebben de komende weken. Voor de toekomst ben ik zeker van plan gebruik te maken van een dataplafond om eenzelfde situatie nog eens te voorkomen.

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp.

Gr.

Hallo @BCWalo zet als eerste dataplafond aan voor 50 cent per maand, dat gaat dan de 1e van de komende maand in om dat soort kosten in de toekomst te voorkomen.

Verder kun je om de maand door te komen losse databundels kopen die dan meteen actief zijn.

Als je de rekening niet in 1 keer kunt betalen kun je na het weekend via de bekende kanalen, zie hieronder, contact met Simyo opnemen voor een betalingsregeling, of je kunt hier de reactie van een moderator na het weekend afwachten.

https://www.simyo.nl/klantenservice

Succes


Hi @BCWalo,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Je kunt het dataplafond via Mijn Simyo activeren.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp! @JanD 🙂

Groetjes,
Roeqajja


Reageer