Skip to main content
Beantwoord

Hoge kosten buiten bundel

• April 27, 2026
  • 1 reactie
  • 44 Bekeken

Beste moderator,

Voor mijn sportvereniging verzorgde ik voor een trimloop de inschrijvingen en uitslagen. Omdat er verder geen wifi aanwezig was gebruikte ik mijn mobiel als hotspot voor enkele laptops. Blijkbaar heeft een laptop op de achtergrond ongewenste data verbruikt. Hierdoor ben ik buiten mijn bundel gegaan. Maar ik was zo druk bezig met de organisatie rondom het evenement dat ik de 80% en 100% waarschuwingen heb gemist. De meldingen kwamen achteraf gezien ook snel achter elkaar. Ook een eerste mail met blokkeermelding bij €100 verbruik werd als zeer snel opgevolgd voor €250. Blijkbaar bleef de bundel gewoon doorlopen.

In de eerste mail €100 stond al dat mijn aansluiting geblokkeerd werd. Maar blijkbaar is dit toen niet gebeurd. 

Pas toen mijn Sim uiteindelijk wél geblokkeerd werd kreeg ik wat door. 

Bij thuiskomst schrok ik mij dood, maar liefst €700 aan kosten voor  enkele GB buiten de bundel. Wel erg zuur voor mijn vrijwilligerswerk. 

😥

Heb nu gelijk het dataplafond aangezet, hield me daar nooit zo mee bezig omdat ik altijd in de app checkte hoe ik binnen mijn bundel zat. 

Ik zou het zeer waarderen als we contact zouden krijgen en wellicht tot een tegemoetkoming/coulance zouden komen. 

Met vriendelijke groet Johtem

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@Johtem,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat dit even schrikken is, zeker omdat het tijdens vrijwilligerswerk is gebeurd. Wat je beschrijft komt helaas vaker voor bij het gebruik van een hotspot. Apparaten die verbonden zijn (zoals laptops) kunnen op de achtergrond flink wat data verbruiken, bijvoorbeeld door updates of synchronisatie. Daardoor kan je bundel sneller opgaan dan verwacht. 

Wat betreft de meldingen de 80% en 100% sms’jes en de e-mail bij €100 verbruik worden automatisch verstuurd, maar het kan inderdaad voorkomen dat deze elkaar snel opvolgen als het verbruik in korte tijd oploopt. De blokkade wordt vervolgens ook automatisch geactiveerd, maar daar kan soms nog wat verbruik tussendoor komen voordat deze volledig ingaat.

Goed dat je inmiddels een dataplafond hebt ingesteld, dat helpt om dit in de toekomst te voorkomen.
Ik kijk hier graag met je mee om te zien wat er mogelijk is. Zou je mij een privébericht willen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kan ik je verbruik en aansluiting erbij pakken en dit verder voor je uitzoeken.

Groetjes,
Khadija

1 reactie

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • antwoord
  • April 28, 2026

Hoi ​@Johtem,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat dit even schrikken is, zeker omdat het tijdens vrijwilligerswerk is gebeurd. Wat je beschrijft komt helaas vaker voor bij het gebruik van een hotspot. Apparaten die verbonden zijn (zoals laptops) kunnen op de achtergrond flink wat data verbruiken, bijvoorbeeld door updates of synchronisatie. Daardoor kan je bundel sneller opgaan dan verwacht. 

Wat betreft de meldingen de 80% en 100% sms’jes en de e-mail bij €100 verbruik worden automatisch verstuurd, maar het kan inderdaad voorkomen dat deze elkaar snel opvolgen als het verbruik in korte tijd oploopt. De blokkade wordt vervolgens ook automatisch geactiveerd, maar daar kan soms nog wat verbruik tussendoor komen voordat deze volledig ingaat.

Goed dat je inmiddels een dataplafond hebt ingesteld, dat helpt om dit in de toekomst te voorkomen.
Ik kijk hier graag met je mee om te zien wat er mogelijk is. Zou je mij een privébericht willen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kan ik je verbruik en aansluiting erbij pakken en dit verder voor je uitzoeken.

Groetjes,
Khadija