.

Beantwoord

Hoge kosten buiten bundel

  • 10 June 2024
  • 4 reacties
  • 50 Bekeken

Beste Simyo,

Ik werd vanochtend wakker met het bericht dat mijn simkaart is geblokkeerd en dat ik meer dan 180 euro kosten heb gemaakt. Ik ben hier heel erg van geschrokken en ik baal hier ontzettend van. Aangezien mijn internetaansluiting na verhuizing al een aantal dagen op zich laat wachten, maak ik voorlopig nog gebruik van internet van mijn werk. Blijkbaar heb ik afgelopen vrijdag per abuis de verkeerde mobiele dataprovider aangezet  (personal ipv business) waardoor ik binnen enkele uren door mijn databundel been heen gegaan. De waarschuwingssms'jes kwamen pas 's avonds binnen toen ik al in slaap gevallen was en heb ik blijkbaar zaterdagochtend over het hoofd gezien.

Ten eerste, ik snap dat het mijn schuld is, ik had beter op moeten letten bij het aanzetten van mijn hotspot. Ten tweede, ik zag zojuist dat het sinds kort ook mogelijk is een dataplafond in te stellen, dit heb ik dan ook direct gedaan. Ten derde, ik ben blij dat jullie mijn Simkaart hebben geblokkeerd om nog hogere kosten te voorkomen. Dank daarvoor.

Ik hoop wel dat er misschien nog iets gedaan kan worden aan de hoge kosten. Het was een eenmalig ongelukje en deze hoge kosten als trouwe klant zijn wel heel pijnlijk voor mij.

Alvast bedankt voor uw reactie en uw begrip.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 11 June 2024, 17:19

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Als je de rekening niet in 1 keer kunt betalen @Barteld , kun je met Simyo contact opnemen via de bekende kanalen of de reactie van een moderator hier afwachten om een betalingsregeling te treffen.

 

Dag J.D.L.,

Dank voor uw bericht, dat is in principe geen probleem, het gaat meer om het hoge bedrag in relatie tot het beperkte dataverbruik.

Reputatie 5
Badge +3

Dag J.D.L.,

Dank voor uw bericht, dat is in principe geen probleem, het gaat meer om het hoge bedrag in relatie tot het beperkte dataverbruik.

Ik meen dat het €0,15 per MB is, dan kan het snel oplopen @Barteld .

Heel verstandig om het dataplafond te activeren, dan kom je nooit meer voor verrassingen te staan in NL en binnen de EU.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Barteld,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Goed om te lezen dat je deze al hebt ingeschakeld via Mijn Simyo! Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp! @J.D.L. 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer