Skip to main content
Beantwoord

hoge kosten

• June 28, 2026
  • 2 reacties
  • 10 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik neem contact met u op omdat er op het mobiele abonnement van mijn 12-jarige dochter onverwacht €250 aan kosten buiten de bundel zijn ontstaan.

Wij schrokken enorm van dit bedrag. Mijn dochter was zich er niet van bewust dat zij buiten haar bundel verbruikte en heeft de gevolgen daarvan niet kunnen overzien. Als ouders nemen wij uiteraard onze verantwoordelijkheid, maar we hopen dat u in dit geval bereid bent om uit coulance (een deel van) deze kosten kwijt te schelden of te verminderen.

Wij zijn tevreden klant bij Simyo en zouden het zeer waarderen als u met ons mee wilt denken over een passende oplossing. We hebben direct maatregelen genomen door een dataplafond in te schakelen. Helaas wisten wij niet dat deze mogelijkheid bestond.

Op dit moment kunnen wij dit bedrag helaas niet betalen. Daarom hopen wij dat er een passende oplossing mogelijk is.

Alvast hartelijk dank voor uw begrip en de tijd die u neemt om ons verzoek te beoordelen. Wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Lotte

Beste antwoord door Friesian

Beste ​@lotte.v.d.b - Lotte.

Ik kan me goed voorstellen dat jullie als ouders en je  dochter zijn geschrokken van de gemaakte kosten. Simyo stuurt een SMS bij 80 en 100% verbruik van de internetbundel. Deze worden real-time gestuurd vanaf het netwerk en zijn leidend. Het abonnement staat op een van jullie als ouders omdat jullie dochter nog minderjarig is. 

Waar ik dus ook benieuwd naar ben is het merk en type telefoon. Want verschillende telefoons hebben een mogelijkheid om het dataverbruik te beperken via de instellingen. En wat betreft kunnen apps ook meehelpen, de datamanager apps. 

Wel goed dat jullie inmiddels het dataplafond hebben gevonden maar bijvoorbeeld bij Android is dit ook ingebouwd qua instellingen. Houd er rekening mee dat het daraplafond geldt in Nederland en zone 1 landen.

Een medewerker, een moderator zal ook nog reageren en het nodige met jullie bespreken.

Je kunt via bellen met 1200 ook rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice.

https://www.simyo.nl/klantenservice

Succes. 

2 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • antwoord
  • June 29, 2026

Beste ​@lotte.v.d.b - Lotte.

Ik kan me goed voorstellen dat jullie als ouders en je  dochter zijn geschrokken van de gemaakte kosten. Simyo stuurt een SMS bij 80 en 100% verbruik van de internetbundel. Deze worden real-time gestuurd vanaf het netwerk en zijn leidend. Het abonnement staat op een van jullie als ouders omdat jullie dochter nog minderjarig is. 

Waar ik dus ook benieuwd naar ben is het merk en type telefoon. Want verschillende telefoons hebben een mogelijkheid om het dataverbruik te beperken via de instellingen. En wat betreft kunnen apps ook meehelpen, de datamanager apps. 

Wel goed dat jullie inmiddels het dataplafond hebben gevonden maar bijvoorbeeld bij Android is dit ook ingebouwd qua instellingen. Houd er rekening mee dat het daraplafond geldt in Nederland en zone 1 landen.

Een medewerker, een moderator zal ook nog reageren en het nodige met jullie bespreken.

Je kunt via bellen met 1200 ook rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice.

https://www.simyo.nl/klantenservice

Succes. 

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • June 29, 2026

Hoi ​@lotte.v.d.b,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te lezen dat er zo’n hoog bedrag buiten de bundel is ontstaan, dat is natuurlijk heel schrikken. We begrijpen goed dat dit onverwacht en vervelend kan zijn. Zoals ​@Friesian (bedankt!) ook al aangaf sturen wij een SMS bij 80% en 100% verbruik van het internetbundel. Deze meldingen worden real time vanuit het netwerk verstuurd en zijn leidend.

Zou je me een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer en de klantgegevens? Dan kan ik de de situatie goed bekijken en met je meedenken over een passende oplossing.

Groetjes,
Khadija