Skip to main content
Beantwoord

hoge kosten

  • 17 July 2024
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Geachte Simyo klantenservice,

Ik hoop dat deze e-mail u goed bereikt. Onlangs heb ik mijn factuur ontvangen en tot mijn verbazing zag ik dat mijn abonnementskosten zijn gestegen van €10 naar €165,30. 

Kunt u alstublieft nagaan wat de oorzaak is van deze kosten en mij hierover opheldering verschaffen? Mocht er sprake zijn van een onjuiste facturatie of een fout in mijn dataverbruik, dan hoor ik dat graag. 

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Naomi

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Je abokosten zijn niet gestegen, maar je hebt buiten bundel kosten gemaakt, zie de de specificaties op je factuur @Naomicompier 

Binnen je mobiel kun je op app niveau zien waar je data aan verstookt is.

Zet het data plafond aan om extra kosten in de toekomst te voorkomen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Naomicompier,

Bedankt voor je bericht. Ik kijk graag met je mee wat er aan de hand is.

Ik zie op je aansluiting dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik. Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @J.D.L. ook aangeeft (bedankt voor je hulp! 🙂). Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer