Skip to main content

.

Hallo Simyo,

Gisteren kreeg ik een berichtje dat mijn MB’s op waren en ik €0,15 per MB betaalde. Hierna ben ik het vliegtuig ingestapt met vliegtuigstand aan. Toen ik ben geland schakelde ik mijn vliegtuigstand uit en heb ik mijn telefoon niet meer gebruikt. Ik kletste met mijn vriend en vijf minuten later kreeg ik het bericht dat mijn simkaart was geblokkeerd wegens hoge kosten: 105 euro aan internetgebruik buiten mijn bundel. Ik schrok mega en begrijp er helemaal niks van. Ik kom graag in contact over het vinden van een oplossing, maar kan helaas niet bellen omdat mijn simkaart is geblokkeerd. 

Ik zou een tegemoetkoming erg waarderen. 

Met Vriendelijke Groet,

Milou America

Hi ​@Milou.america,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Je kunt het dataplafond via Mijn Simyo activeren.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja


Reageer