Skip to main content

.

Beantwoord

Hoge factuur buiten bundel, wat moet ik doen?

• 26 februari 2025
  • 5 reacties
  • 40 Bekeken

Mijn zoon van 14 jaar heeft in een paar dagen 200 euro aan kosten omdat hij buiten zijn bundel is gegaan met internet. Blijkbaar heeft hij een paar dagen geen wifi gehad thuis, zonder daarvan op de hoogte te zijn. Hij kreeg pas een melding toen de kosten tot 198,- euro waren opgelopen. Is er een coulante regeling om ons hierin tegemoet te komen? Dit lijkt me niet de bedoeling. 

Mvg Tommy

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@Tommy V,

Bedankt voor je bericht. Het is vervelend om te horen dat jouw zoon zulke hoge kosten heeft gemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat jullie hiervan geschrokken zijn. Zoals ​@Katana aangaf is het inderdaad goed om het dataplafond in te stellen (dank daarvoor!). Ik lees dat jullie dit inmiddels hebben gedaan, wat fijn is om te zien. 

Ik kan helaas geen tegemoetkoming beloven, maar ik wil graag met je meekijken naar de mogelijkheden. Kun je me hiervoor een privébericht sturen?

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie

5 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Involved
  • 183 reacties
  • 26 februari 2025

​@Tommy V Maar waarom heb je dan niet het dataplafond aangezet? Dan ben je in principe beschermd tegen dit soort hoge kosten. Zie:

https://www.simyo.nl/klantenservice/bundels/dataplafond

• auteur
  • Beginner
  • 1 reactie
  • 26 februari 2025

Dag Katana, dat heb ik inmiddels ook gedaan dus voor de toekomst kan dit niet meer gebeuren, dat is fijn. Nu zitten we alleen wel onverwacht met een enorm hoge factuur. Welke mogelijkheden zijn er vanuit Simyo voor een tegemoetkoming? 

Vriendelijke groet,

Tommy

Forum|alt.badge.img+5
  • Involved
  • 183 reacties
  • 26 februari 2025
Tommy V schreef:

---

Welke mogelijkheden zijn er vanuit Simyo voor een tegemoetkoming? 

---

Daar zal een moderator antwoord op moeten geven. Hopelijk komt die reactie morgen.

Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • 183 reacties
  • 27 februari 2025
Tommy V schreef:

Dag Katana, dat heb ik inmiddels ook gedaan dus voor de toekomst kan dit niet meer gebeuren, dat is fijn. Nu zitten we alleen wel onverwacht met een enorm hoge factuur. Welke mogelijkheden zijn er vanuit Simyo voor een tegemoetkoming? 

Vriendelijke groet,

Tommy

​@Tommy V wat ik niet helemaal begrijp is dat je het dataplafond nu pas aan zet. Al bijna een jaar bestaat deze mogelijkheid en is/wordt door Simyo breed gecommuniceerd o.a. via de maandelijkse (digitale) facturen, op de website, hier op het forum en via nieuwsbrieven. Eigenlijk een beetje eigen schuld, ........

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1726 reacties
  • antwoord
  • 27 februari 2025

Hoi ​@Tommy V,

Bedankt voor je bericht. Het is vervelend om te horen dat jouw zoon zulke hoge kosten heeft gemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat jullie hiervan geschrokken zijn. Zoals ​@Katana aangaf is het inderdaad goed om het dataplafond in te stellen (dank daarvoor!). Ik lees dat jullie dit inmiddels hebben gedaan, wat fijn is om te zien. 

Ik kan helaas geen tegemoetkoming beloven, maar ik wil graag met je meekijken naar de mogelijkheden. Kun je me hiervoor een privébericht sturen?

Groetjes,
Seren

Reageer