Skip to main content

Hoge data kosten, hoe kan dit?

  • April 19, 2025
  • 7 reacties
  • 53 Bekeken

Vandaag heeft mijn zoon extreem hoge datakosten gemaakt en kosten lopen door terwijl telefoon en sim en alles uitstaat ???

meer dan 8 euro per minuut moet hij betalen???

Simyo niet bereikbaar voor spoedgevallen en nog geen reactie vanuit watts app. 
 

wat nu te doen…

April 22, 2025

Hi ​@Hulp,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Fijn om te lezen dat je inmiddels bent geholpen en dat je samen met onze klantenservice tot een oplossing bent gekomen. Ik zal dit topic daarom sluiten.

Bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

7 reacties

  • auteur
  • Beginner
  • April 19, 2025

Iemand die een nummer heeft die wel bereikbaar is toevallig. Teller blijft doorlopen…


JanD
  • Forum Expert
  • April 19, 2025

Beste ​@Hulp binnen MijnSimyo, web of app, internet gebruik uitschakelen.

Als 1e dataplafond activeren voor 50c per maand, dat gaat dan de 1e van de komende maand in om buitenbundelkosten in de toekomst te voorkomen.

WhatsApp is morgen weer bereikbaar, in het weekend altijd tot 17u00.

Ook geen SMS ontvangen bij 80% en 100% gebruik???

Binnen de mobiel op app-niveau kijken waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

 

 


  • auteur
  • Beginner
  • April 19, 2025

Dank voor je reactie.

ik heb ze een app gestuurd maar helaas geen reactie? Redelijk urgent zou je zeggen. 
plafond staat nu aan…

Ik neem aan dat de kosten voor het mb verbruik niet doorloopt gezien zijn mobiele nummer is geblokkeerd.

Kosten zijn nu al drastisch hoog nml.

 

 


  • auteur
  • Beginner
  • April 19, 2025

Zag wel kosten zover ik kon kijken nadat zijn nummer was geblokkeerd.

wellicht lopend ze achter op verbruik?

nu kan ik niets meer inzien door de blokkade en moet ik betalen om te deblokkeren?


  • auteur
  • Beginner
  • April 19, 2025

Hopelijk reageert iemand van Simyo!

bij spoed bereikbaar van 9/17 op werkdagen??


  • auteur
  • Beginner
  • April 22, 2025

Geholpen en een goede oplossing gevonden!!


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • April 22, 2025

Hi ​@Hulp,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Fijn om te lezen dat je inmiddels bent geholpen en dat je samen met onze klantenservice tot een oplossing bent gekomen. Ik zal dit topic daarom sluiten.

Bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja