Skip to main content
antwoord

Hoge buitenbundelkosten meer dan 600 euro

• July 23, 2025
  • 3 reacties
  • 40 Bekeken

Goede dag,

Gisteravond maakte ik gebruik van een prive netwerk terwijl ik bezig was met apps updaten en games downloaden. Mijn telefoon was verbonden met iemands hotspot omdat mijn mobiele databundel bijna op was. Er is iets mis gegaan en ik heb nu enorme buitenbundelkosten

Toen ik even bezig was en niet op mijn mobiel zat, bleek dat de hotspot connectie was uitgevallen. Waardoor automatisch het verbuik werd overgeschakelt naar mijn eigen datebundel. Ik had hier geen idee van. Toen ik een notificatie zag dat mijn eigen data bundel 100% opgemaakt was stopte ik gelijk alle downloads en checkte ik mijn simyo.

En geschrokken zag ik dat er in 9 minuten tijd een bedrag was gemaakt van meer dan 640 euro voor mijn kosten deze maand. Ik voel me echt helemaal misselijk. In 10 jaar tijd dat ik bij jullie klant ben, heb ik nog nooit zoiets meegemaakt. Ik let altijd op mijn dataverbruik en heb bijna nooit de 20GB van mijn bundel volledig opgemaakt. 

Kunnen we alsjeblieft een regeling treffen voor deze ongelukkige situatie? Het bedrag dat ik nu moet betalen is ver buiten mijn budget. Dit gaat voor financiele problemen zorgen en ik heb echt hulp nodig om dit op te lossen. Graag ontvang ik spoedig een reactie van jullie. 

Vriendelijke groet,

Ayin

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@Ayin,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor jullie hulp! ​@JanD & ​@wimj12 

Groetjes,
Roeqajja

3 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 23, 2025

Beste ​@Ayin , zie onderstaande link voor aanvullende info aangaande betalingsregelingen:

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/openstaande-facturen

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 24, 2025

Ik zou toch even wachten op de reactie van de moderators.

Ik werk niet bij Simyo, maar weet dat er mogelijkheden voor een coulance regeling. Over de details kan ik je door gebrek aan buitenbundelervaring (wat een mooi woord voor WordFeud) niets meer vertellen.

Even geduld dus.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • July 24, 2025

Hi ​@Ayin,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor jullie hulp! ​@JanD & ​@wimj12 

Groetjes,
Roeqajja