Skip to main content
Beantwoord

Hoge buitenbundelkosten (coulanceregeling?)

• October 9, 2026
  • 1 reactie
  • 5 Bekeken

Goedemiddag,

Wij zijn sinds enkele maanden klant bij Simyo en ik wilde graag onze situatie voorleggen, in de hoop dat er misschien iets mogelijk is qua coulance.

Een tijdje geleden hebben wij door een fout bij Solcon bijna 9 dagen zonder wifi gezeten. Omdat we thuis natuurlijk wel internet nodig hadden, hebben we de simkaart in onze tablet gedaan en deze vervolgens gebruikt om naar de televisie te streamen.

We hadden de sms van Simyo met de waarschuwing over ons dataverbruik wel ontvangen, maar omdat we op dat moment aan het streamen waren, hebben we daar niet direct op gereageerd. Wat we totaal niet hadden verwacht, was dat het streamen via de tablet naar de televisie zóveel data zou verbruiken. Na nog geen uur streamen bleek onze databundel al volledig verbruikt en waren we er zelfs ruim overheen gegaan.

Achteraf hadden we natuurlijk beter moeten opletten, maar op dat moment hadden we simpelweg niet door dat het zo ontzettend hard zou gaan. We hadden niet verwacht dat we binnen zo'n korte tijd door onze bundel heen zouden zijn.

We begrijpen uiteraard dat we zelf verantwoordelijk zijn voor ons dataverbruik en dat Simyo ons hiervoor ook heeft gewaarschuwd. Tegelijkertijd zaten we door een fout bij onze internetprovider bijna 9 dagen zonder wifi en probeerden we thuis op deze manier toch gewoon gebruik te kunnen maken van internet.

Omdat we nog maar enkele maanden klant zijn bij Simyo, wilde ik toch eens vragen of er misschien ruimte is voor een beetje coulance. Het was absoluut niet onze bedoeling om zoveel data te verbruiken en we hadden de gevolgen van streamen via de tablet echt onderschat.

We hopen daarom dat Simyo, gezien de uitzonderlijke omstandigheden en het feit dat we nog relatief nieuwe klanten zijn, misschien met ons mee wil denken over een passende oplossing.

Zijn er anderen die iets soortgelijks hebben meegemaakt? Of is er misschien een moderator die met ons mee zou willen kijken?

Alvast bedankt voor het meedenken! 😊

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@Hekhuis,

Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend vervelend dat jullie door een fout van Solcon zo lang zonder wifi hebben gezeten en dat de kosten hierdoor onverwacht zo hoog zijn opgelopen. Streaming in hoge kwaliteit naar een televisie verbruikt inderdaad ongemerkt enorm veel data, vaak wel een paar gigabyte per uur. Het is heel begrijpelijk dat je in zo'n stressvolle situatie niet direct stilstaat bij hoe hard dat precies gaat.

Omdat we hier op een openbaar forum zitten, kan ik jullie gegevens en factuur niet direct inzien. We denken in dit soort uitzonderlijke situaties echter graag mee met onze klanten. Zeker omdat jullie net nieuw zijn bij Simyo en door overmacht zonder internet kwamen te zitten, wil ik hier heel graag intern voor jullie achteraan gaan om te kijken wat we voor jullie kunnen betekenen.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jullie telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Zodra ik deze gegevens binnen heb, ga ik voor jullie uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om dit passend op te lossen.

Groetjes,
Shaniqua

1 reactie

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • antwoord
  • October 9, 2026

Hoi ​@Hekhuis,

Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend vervelend dat jullie door een fout van Solcon zo lang zonder wifi hebben gezeten en dat de kosten hierdoor onverwacht zo hoog zijn opgelopen. Streaming in hoge kwaliteit naar een televisie verbruikt inderdaad ongemerkt enorm veel data, vaak wel een paar gigabyte per uur. Het is heel begrijpelijk dat je in zo'n stressvolle situatie niet direct stilstaat bij hoe hard dat precies gaat.

Omdat we hier op een openbaar forum zitten, kan ik jullie gegevens en factuur niet direct inzien. We denken in dit soort uitzonderlijke situaties echter graag mee met onze klanten. Zeker omdat jullie net nieuw zijn bij Simyo en door overmacht zonder internet kwamen te zitten, wil ik hier heel graag intern voor jullie achteraan gaan om te kijken wat we voor jullie kunnen betekenen.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jullie telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Zodra ik deze gegevens binnen heb, ga ik voor jullie uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om dit passend op te lossen.

Groetjes,
Shaniqua