Skip to main content
antwoord

Hoge buitenbundel kosten zonder een 100% verbruik waarschuwing bericht te hebben ontvangen

• July 23, 2025
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

Beste Simyo,

Ik ben al ongeveer 1,5 jaar tevreden klant, maar gisteren gebeurde mij iets heel raars. Ik kreeg een melding dat ik 48€ aan kosten voor internet in het buitenland heb gemaakt (zit in Italië). Een week terug kreeg ik al een melding dat ik op 80% zat dus dacht ik prima, dan doe ik wat rustiger aan met de data. 

Maar hoe kan het dat ik nooit een 100% verbruik waarschuwing heb ontvangen? Ik had hiervoor nog nooit eerder mijn volledige bundel opgemaakt. Ik lees meerdere keren op dit forum dat zo een waarschuwing wel gebruikelijk hoort te zijn, maar ik heb helemaal niks ontvangen. 

Is er een manier hoe we hier contact over kunnen hebben en dit kunnen oplossen?

met vriendelijke groet, 

Alex

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@AlexH,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het is uiteraard ook de bedoeling dat je onze waarschuwingssms’jes op tijd ontvangt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp! ​@Friesian 🙂

Groetjes,
Roeqajja

2 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • July 23, 2025

Hoi ​@AlexH - Alex.

Zeer goed te begrijpen en goed dat je dit vraagt en een topic bent gestart. En ja, de SMSjes hoor je te ontvangen, deze zijn leidend. 

er zijn enkele contact mogelijkheden eentje gebruik je nu al. Een moderator zal je topic oppikken en reageren. En dmv een peebeetje te vragen zal deze medewerker het met je afwerken.

Ook bestaat de optie contact via WhatsApp.

https://www.simyo.nl/klantenservice

Succes en desondanks een fijn verblijf in Italië. 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • July 23, 2025

Hi ​@AlexH,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het is uiteraard ook de bedoeling dat je onze waarschuwingssms’jes op tijd ontvangt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp! ​@Friesian 🙂

Groetjes,
Roeqajja