.

Beantwoord

Hoe kom ik aan zulke hoge kosten aan data?

  • 27 January 2024
  • 2 reacties
  • 25 Bekeken

Vandaag weer een wijze les dater

bij goedkoop altijd een naar addertje zit. Hoe kan ik data alerts krijgen als

m’n dochter data gebruikt? Helaas verschillende providers hier in huis, wel allemaal met dataplafond. Nu bizar hoge factuur, van ruim 275 Euro!!! Geen idee dat dit mogelijk was in Nederland, waar consumentenbescherming vaak beter geregeld is. Ik ga er maar een goed over nadenken hoe ik dit ergens onder de

aandacht kan brengen. De schuldenproblematiek is zo groot in dit land. Ik begin te begrijpen hoe dit komt. Heel erg blij dat wij hierdoor niet direct in de schulden komen, blij met deze wijze les en nog blijer dat we over een paar maanden lekker kunnen switchen naar een andere provider. 

icon

Beste antwoord door Amy 29 January 2024, 12:45

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hoe kan ik data alerts krijgen als m ’n dochter data gebruikt?

Die komen automatisch als je buiten de bundel gaat. Buiten de bundel is 15 cent per mb. Helaas heeft geen Simyo geen plafond bescherming. Dus zelf je Internet uitzetten op je telefoon. Internet je dan lekker door dan kun je helaas rekenen op een fikse rekening.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Famfam,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat jullie hiervan geschrokken zijn! 

Om extra kosten te voorkomen sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes naar het desbetreffende 06-nummer. Eén bij 80% en één bij 100% verbruik van de internetbundel. Als er na het ontvangen van deze waarschuwingen geen actie wordt ondernomen en er internetverbruik wordt geregistreerd op de simkaart (bewust of onbewust) wordt het buiten bundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht aangezien wij geen dataplafond hebben. Om het beste uit de bundel te halen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of ik iets kan betekenen in de gemaakte kosten. 

Groetjes,
Amy

Reageer