Skip to main content
Beantwoord

Hoe kom ik aan zo een hoge rekening?

• January 30, 2026
  • 1 reactie
  • 26 Bekeken

Goedemorgen 

Ik schrok me gister en hoedje!

De rekening is nog nooit zo hoog geweest en zit al maanden bij jullie.

Er was gister en probleem met internet en ineens krijg ik en mega hoge rekening??

Is dit normaal ik heb nadien alleen en email gekregen en niet en sms dat je data op is?

Vind dit schrikbarend dat dit zo maar kan.

Heb inmiddels aangevinkt zodat het niet meer lan gebeuren.

Maar snap nog steeds niet dat het kan.

Ook staat er tijden tussen dat ik data heb gebruikt terwijl ik sliep?

Snap niet hoe dit kan??

Groetjes silvana

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Silvana1985,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Het kan altijd voorkomen dat er onbewust data wordt verbruikt als de internetoptie aanstaat in Mijn Simyo. Denk bijvoorbeeld aan een app die nog aanstaat of een update die wordt uitgevoerd en noem zo maar op. Helaas kunnen en mogen wij wegens de privacy wetgeving niet inzien waar het internet aan is verbruikt. Om extra kosten te voorkomen sturen wij inderdaad altijd twee waarschuwing sms'jes. Eén bij 80% verbruik van de internetbundel en één als de internetbundel helemaal op is. Als er geen actie wordt ondernomen na het ontvangen van deze berichten en er wordt internetverbruik geregistreerd op de simkaart wordt het buiten bundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht. Dit kan dan inderdaad heel snel oplopen! Goed dat je een dataplafond hebt ingeschakeld. Deze gaat in per 1 februari. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee.

Groetjes,
Amy

1 reactie

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • January 30, 2026

Hoi ​@Silvana1985,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Het kan altijd voorkomen dat er onbewust data wordt verbruikt als de internetoptie aanstaat in Mijn Simyo. Denk bijvoorbeeld aan een app die nog aanstaat of een update die wordt uitgevoerd en noem zo maar op. Helaas kunnen en mogen wij wegens de privacy wetgeving niet inzien waar het internet aan is verbruikt. Om extra kosten te voorkomen sturen wij inderdaad altijd twee waarschuwing sms'jes. Eén bij 80% verbruik van de internetbundel en één als de internetbundel helemaal op is. Als er geen actie wordt ondernomen na het ontvangen van deze berichten en er wordt internetverbruik geregistreerd op de simkaart wordt het buiten bundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht. Dit kan dan inderdaad heel snel oplopen! Goed dat je een dataplafond hebt ingeschakeld. Deze gaat in per 1 februari. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee.

Groetjes,
Amy