.

Beantwoord

Hoe kom ik aan hoge kosten binnen enkele minuten?

  • 28 January 2024
  • 1 reactie
  • 17 Bekeken

Mijn zoontje heeft vanavond opeens binnen enkele minuten opeens heel veel data verbruikt volgens Simyo. De melding dat hij teveel verbruikte kwam pas na blokkeren door Simyo en nadat er al flinke kosten waren gemaakt. Het vreemde is ook nog eens dat hij per minuut elke keer hetzelfde verbruik had met hetzelfde bedrag er bij. Normaal gesproken hoort je internet langzamer te gaan werken en hoor je op zijn minst OP TIJD een melding te krijgen dat je buiten je bundel raakt. Al van te voren!

Hier klopt echt iets niet. Wij zijn net een maand bij Simyo maar als het er zo aan toe gaat dan ga ik toch eens achter mijn oren krabben. 

Ik hoop dat Simyo dit dan ook oppakt en hier wat aan gaat doen. Inmiddels heb ik hier al meerdere meldingen van gelezen met exact hetzelfde verhaal. Toch iets om bij een jurist neer te leggen denk ik…...

icon

Beste antwoord door Amy 29 January 2024, 12:50

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @SandyG,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat jullie hiervan geschrokken zijn! 

Om extra kosten te voorkomen sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes naar het desbetreffende 06-nummer, wat vreemd dat dit niet op tijd is ontvangen! Ik kijk dit graag even voor jullie na. Als er na het ontvangen van deze waarschuwingen namelijk geen actie wordt ondernomen en er internetverbruik wordt geregistreerd op de simkaart (bewust of onbewust) wordt het buiten bundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht aangezien wij geen dataplafond hebben. Om het beste uit de bundel te halen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Het verbruikt wordt altijd met een vertraging verwerkt dus het bedrag kan achteraf inderdaad nog oplopen. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of ik iets kan betekenen in de gemaakte kosten. 

Groetjes,
Amy

Reageer