Skip to main content
antwoord

Hoe kom ik aan enorm hoge kosten buiten de bundel?

• May 28, 2025
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

beste,

vanochtend werd ik waker en zag ik mijn telefoon dat mijn sim geblokkeerd is a.g.v. hoge kosten. Toen ik verder ging kijken zag ik dat er terwijl ik aan het slapen was per minuut meerder keren € 8 verwerkt is. Totaal 21.666 mb buiten de bundel? De kosten zouden zijn € 3.082 zijn!!!! Ik ben enorm geschrokken en kan niemand bereiken en moet nu naar school. Ik zie dat er een storing is op de website en hoop dat het hier mee te maken heeft. Ook kan ik nu € 126 betalen om weer te kunnen bellen naar ik weet niet of dit oplichting is. 

Graag hoor ik snel hiervan,

Groeten Lorena

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@lorena,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier enorm van bent geschrokken! 

Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice en dat je een tegemoetkoming hebt gehad. Ook van ​@JanD heb je een aantal goede tips ontvangen waardoor je extra kosten kan voorkomen. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten. 

Groetjes,
Amy

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • May 28, 2025

Beste ​@lorena zet als 1e dataplafond aan, kost €0,50 per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand in, daarmee kun je een herhaling van buitenbundelkosten voorkomen.

Bij een Android telefoon kun je zelf ook een datawaarschuwing en -blokkade instellen.

Op app-niveau kun je zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Bij de meeste apps kun je instellen dat deze uitsluitend via wifi mogen werken/updaten.

Simyo is vandaag via de bekende kanalen bereikbaar, zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • May 28, 2025

Hoi ​@lorena,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier enorm van bent geschrokken! 

Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice en dat je een tegemoetkoming hebt gehad. Ook van ​@JanD heb je een aantal goede tips ontvangen waardoor je extra kosten kan voorkomen. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten. 

Groetjes,
Amy