.

Beantwoord

Hoe kan ik zoveel MB hebben verbruikt in een korte tijd?

  • 5 May 2016
  • 6 reacties
  • 262 Bekeken

Ik heb vandaag een blokkade gekregen voor de telefoon van mijn dochter, het gaat om het volgende:

Alles is van vandaag 5 mei
Tijd 03:43:18 bedrag 8.79 euro
Tijd 10:36:18 bedrag 8,79 euro
Tijd 10:42:37 bedrag 8,79
Tijd 10:45:43 bedrag 8,79
Tijd 10:46:33 bedrag 8,79
Tijd 10:53:20 bedrag 8,79
Tijd 10:58:17 bedrag 8,79
Tijd 11:06:01 bedrag 8,79
Tijd 11:11:01 bedrag 8,79
Tijd 11:12:46 bedrag 8,79
Tijd 11:14:25 bedrag 8,79
Tijd 11:18:23 bedrag 8,79
Tijd 11:21:35 bedrag 8,79
Tijd 11:36:13 bedrag 8,79
Tijd 11:38:05 bedrag 8,79
Tijd 11:40:16 bedrag 8,79
Tijd 11:45:41 bedrag 8,79
Tijd 11:47:36 bedrag 8,79
Tijd 11:48:26 bedrag 8,79
Tijd 11:49:17 bedrag 8,79
Tijd 11:51:26 bedrag 00,13
Tijd 11:52:16 bedrag 2,65
Totaal bedrag 178, 58

Kunt u mij uitleggen waar in godsnaam deze bedragen vandaan komen. Ook al heb ik geen internet abb, per MB internet is het 0,15 cent. Dat zou betekenen dat ik 1190,53 MB in een uur heb gebruikt, een minuut een film kijken op Bv YouTube bestaat uit 10 MB per minuut. Voor April is ook al zo een torenhoge rekening gekomen. Totaal heb ik dus voor 2 uur internet 300 euro kosten. Ik heb op Google gekeken voor de juiste bedragen en 10 minuten een film kijken op YouTube kost 40 MB aan data. Dat zou betekenen dat het per minuut 4 à 5 MB kost.

Ook is de telefoon bekeken op eventuele andere openstaande verassingen, die zijn er niet. Graag uitleg over deze kosten en blokkade. De telefoon is pas na een bedrag van 200 euro geblokkeerd.

Groet
icon

Beste antwoord door Caspar 7 May 2016, 11:50

Bekijk originele reactie

6 reacties

Als er geen internet bundel word afgenomen is het raadzaam internet uit te zetten. Dit kan men doen via de eigen Mijn Simyo pagina bij instellingen - netwerkinstellingen.

Die steeds terugkeren bedragen worden zo getoond omdat Simyo het niet in geheel kan tonen, het word dus in blokjes getoond.

Er lijkt erop dat er sprake is geweest van updates. Dit kan zijn voor de telefoon zelf, of voor de apps. Dit is meestal terug te zien in de datamanager van de meeste moderne telefoons. Simyo kan en mag niet zien waaraan dit is verbruikt. Dit heeft te maken met de wet op de privacy.

Blokkades worden ingevoerd als het bedrag in één dag €200 is of bij €350 per week.

Lees hier wat te kunnen doen om hoogverbruik te voorkomen.

Simyo heeft een hoog coulance gehalte om klanten éénmalig tegemoed te komen bij onbewust gemaakte kosten. Mochten zij dat in deze ook vinden, zal je worden benaderd door één van de moderators.
Hallo, de datamanager moet je gedownload hebben. Ik kan alleen zien in de telefoon dat er op YouTube is gekeken en hoelang. Dat komt absoluut niet overeen met de kosten. Ik wil graag een gespecificeerde nota. Ik heb al jaren een abonnement bij kpn en heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Ik kan het zelf niet terugvinden. Kan er anders naar jullie coulance gekeken worden.

Mvg
Een bijkomend ding is dat ik een abonnement voor bellen heb aangeschaft. Jullie hebben zonder dat ik dat weet internet aangezet.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Isabel43,

Super vervelend voor je dat je zo een hoge rekening hebt ontvangen. Dat moet schrikken zijn geweest zeg!!

Het is enorm belangrijk om te kijken hoe dit is gekomen. Zo kunnen we ervoor zorgen dat dit niet weer voorkomt. Je wilt een gespecificeerde nota, maar helaas kunnen wij niet inzien waar het verbruik aan op is gegaan. Jij kan dat gelukkig wel!!

Kijk eens op deze blog om te zien waar het internetverbruik vandaan is gekomen. Ik hoop dat je achter de boosdoener komt! Daarna kunnen we kijken of we je een coulance of iets dergelijks kunnen geven.

Ik hoop snel van je te horen!

@Raytje, super bedankt man!

Groetjes,
Caspar
Geachte heer,

Ik heb de hele telefoon uitgeplozen. Ik kan niks vinden. Ik heb ook een bel abonnement genomen zodat ik deze kosten niet zou hebben. Ik heb daar geen internet bij. Ik heb nu best veel gemaild al met jullie. Heb contact gehad met een instantie en die zeggen dat internet niet aan mag met dit abbonement. Als dat er bij zat dan had ik de telefoon op wifi gezet. Het betr nm een abboneme nr voor mijn 10 jarige dochter die mij moet kunnen bereiken als ze buiten is. Hiervoor zat ze met een prepaid thuis op wifi. Ik heb nu 500 euro kosten voor een 8 euro pm abboneme. U ziet dat dat werkelijk belachelijk is. Ik wil fatsienlijkie oplossing
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Isabel43,

Wat jammer dat je de boosdoener niet hebt kunnen vinden. Zoals mijn collega ook aangaf is het voor ons namelijk ook niet te achterhalen waar al deze MB's aan zijn verbruikt. Dit mogen wij van de wet simpelweg niet inzien.

Je ziet telkens dezelfde hoeveelheid, omdat wij maximaal 58,60 MB (€ 8,79) per keer kunnen registeren. Een grote internetsessie delen we daarom op in blokjes van deze hoeveelheid.
De maximale snelheid van ons 3G netwerk is 14,4 Mbps. Met een snelheid van 3 MB per seconde is het al mogelijk om meer dan 10.000 MB per uur te verbruiken.

Jouw internet heeft vanaf de eerste dag aangestaan, en er is zowel in maart als in april internet verbruikt. Dat het verbruik nu zo hoog is, is natuurlijk heel vervelend. Daarom ga ik ook een coulanceverzoek voor je indienen bij onze financiële afdeling. Zodra dit verzoek is behandeld, nemen zij contact met je op.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean

Reageer