Skip to main content

.

Beste Lezers, 

Ik heb het hier al een aantal keren gelezen, mensen die niet snappen hoe ze een exorbitante hoeveelheid data verbruikt hebben in een korte tijd.

Helaas zijn wij ook de klos: ik krijg een alarmerend telefoontje van een totaal in paniek zijnde dochter, die net heeft gezien dat ze in 31 minuten 17 gigabytes aan data erdoorheen zou hebben gejaagd; kosten 1967,22 Euro

Wij zijn op 12 augustus terug gekomen van vakantie in Thailand waardoor ze vanaf 14 augustus haar bundel van 12 GB is gaan gebruiken.

Het extreme dataverbruik begint vandaag om 12:08 uur en duurt tot 12:39  er is dan al ruim 17 Gb verbrand. 

Mijn dochter zat tot 12:15 in de les en heeft daarna alleen via Snapchat drie foto's verstuurd en chats gehad met drie personen voordat ze weer in de volgende les ging.

Daar had ze nog heel veel van over maar na 5 minuten om 12:13 uur worden er in dezelfde minuut twee smsjes verstuurd voor 80% en 100% verbruikte bundel. om 12:39 wordt haar simkaart geblokkeerd maar dan is er al 17 GB verbruikt.  Resultaat dus: 1967,22

Beste Symio medewerkers: ik wil hier hééél graag een oplossing voor!

PS: Jullie zijn ivm drukte telefonisch de hele dag onberiekbaar via chat en via Whatsapp ook niet te bereiken, dat is wel frustrerend als je met dit probleem word opgezadeld….

 

  

 

 

Hoi @Yolanda1967,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten. Allereerst wil ik je erop wijzen dat het delen van persoonlijke gegevens op een openbaar forum niet veilig is. Daarom heb ik uit voorzorg je screenshot verwijderd (jouw telefoonnummer was namelijk zichtbaar in het appje).

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Ik zie dat deze sms'jes inderdaad op 26 augustus zijn verstuurd. 

Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven. 

Wellicht is het een goed idee om het dataplafond in te schakelen. Zo voorkom je dat dit in de toekomst weer zou kunnen gebeuren. Mocht je meer willen lezen over hoe het dataplafond werkt kun je deze topic lezen. 

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice en dat jullie samen tot een oplossing gekomen zijn. Ik ga er van uit dat je hier mee geholpen bent. Hierbij sluit ik deze topic!

Groetjes,
Seren


Reageer