.

Beantwoord

Hoe kan ik een onbekend nummer op mijn factuur zien?

  • 24 April 2012
  • 40 reacties
  • 7863 Bekeken


Toon eerste bericht

40 reacties

Badge +8
heb vandaag afrekening gekregen van mei en hier staan 71 keer sms'jes naar 0031653131313 op van 11 eurocent per keer
in totaal €8,36 van sms'jes die ik niet verstuurd heb. Vorige reacties gelezen en ik ben bang dat ik ook een sullig antwoord krijg en wel moet betalen voor iets waar ik niets mee kan. Ik heb sinds kort 2 abonnementen maar ik denk dat ik ze weer beëindig


Hoi Rita1956,

Zoals je hebt kunnen lezen in het antwoord wat Rie kreeg, is dat het nummer van de berichtencentrale.
Wanneer je in het buitenland een sms verstuurt, dan gaat dat via de berichtencentrale en verschijnt dit nummer dus op je factuur.
Bellen/sms'en in en naar het buitenland valt standaard buiten je bundel. Dit wordt altijd apart gerekend. De tarieven daarvoor kun je hier nakijken.
Ik hoop dat je verwarring is weggenomen door dit antwoord en dat je bij ons blijft.

Groetjes,
Charlene
heb vandaag afrekening gekregen van mei en hier staan 71 keer sms'jes naar 0031653131313 op van 11 eurocent per keer
in totaal €8,36 van sms'jes die ik niet verstuurd heb. Vorige reacties gelezen en ik ben bang dat ik ook een sullig antwoord krijg en wel moet betalen voor iets waar ik niets mee kan. Ik heb sinds kort 2 abonnementen maar ik denk dat ik ze weer beëindig
Badge +8
Dat het via jullie berichtencentrale gaat betekent toch niet dat het echte nummer niet weergegeven kan worden?

Hoi Zen79,

Je berichtje wordt vanuit het buitenlandse netwerk naar onze berichtencentrale gestuurd. Die verstuurt het verder. Technisch werkt dat zo dat het nummer van de berichtencentrale op de factuur verschijnt met de datum en tijd van verzending. Wil jij zelf weten naar wie die berichtjes zijn verstuurd, dan raad ik je aan om dat in je toestel te bekijken.

Groetjes,
Charlene
Badge
Dat het via jullie berichtencentrale gaat betekent toch niet dat het echte nummer niet weergegeven kan worden?
Badge +8
Waarom moet er betaald worden voor berichten die niet afgeleverd kunnen worden?
Als je belt en iemand neemt niet op hoef je toch ook niet te betalen?


Hoi Zen79,

Wanneer je belt, en niemand neemt op, maak je geen verbinding. Wanneer je een bericht verstuurd, en het komt niet aan, is het wel verstuurd. Er is dan wel verbinding gemaakt. Een brief die niet aankomt, daar zit de postzegel ook al op ;)

En waarom kan het echte nummer niet vermeld worden bij een SMS vanuit het buitenland?

Omdat je bericht eerst via het buitenlandse netwerk naar onze berichtencentrale wordt gestuurd, en dan pas verder gaat.

Heb ik je vragen hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene
Badge
Waarom moet er betaald worden voor berichten die niet afgeleverd kunnen worden?
Als je belt en iemand neemt niet op hoef je toch ook niet te betalen?

En waarom kan het echte nummer niet vermeld worden bij een SMS vanuit het buitenland?
Reputatie 2
Badge +1
Hey weeijk,

Heeft het antwoord van Nielsiejjj92 jou meer duidelijkheid kunnen verschaffen?
Reputatie 3
Badge +5
Het is logisch dat dit onder de KPN koepel zoals jij het noemt voorkomt want het KPN netwerk heeft dezelfde sms centrale.
Het bedrag wat in rekening is gebracht is gewoon terecht, het wordt alleen anders aangegeven op je factuur. Of je hebt per ongeluk zelf wat verkeerd gedaan of het is zoals Manisha al zei:

''Het nummer 0653131313 is het nummer van onze zogenaamde SMS- berichten centrale. Via deze computer worden SMS- berichten verstuurd.

Mocht je het nummer van de berichtencentrale zien in je verbruiksoverzicht dan betekent dit dat het om het volgende gaat:
- SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
- SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
- SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd''


Kijk eerst goed hoe het zit voordat je vervolgstappen neemt.
Badge
Kunnen de moderators mij vertellen hoe ik het beste dit 06-53131313 verhaal kan tackelen, anders ga ik dezelfde route als velen van de schrijvers op verschillende fora, want het komt bij meerdere providers onder de KPN koepel voor.  Hoe kan ik dit probleem simpel aangeven? hoe krijg ik het extra bedrag terug?

Ik hoop op een duidelijk antwoord, waar meer mensen iets aan hebben,

alvast bedankt, mvg Wessel
Badge +6
Heb gemaild met de klantenservice over het onbekende nummer 06-53131313 en kreeg het standaard antwoord. Na een inhoudelijke reactie vanaf mijn kant weer geen duidelijk verhaal. Daarom op 01-10-2012 een schriftelijke klacht ingediend en de facturen van mijn vrouw en mijzelf meegestuurd. Tot op heden geen reactie!!! Onbegrijpelijk; rest mij niets anders dan met te wenden tot een (overkoepelende) klachtenorganisatie.

Beste TheFreez,

Volgens de gegevens is je brief op 25 oktober beantwoord.
Heb gemaild met de klantenservice over het onbekende nummer 06-53131313 en kreeg het standaard antwoord. Na een inhoudelijke reactie vanaf mijn kant weer geen duidelijk verhaal. Daarom op 01-10-2012 een schriftelijke klacht ingediend en de facturen van mijn vrouw en mijzelf meegestuurd. Tot op heden geen reactie!!! Onbegrijpelijk; rest mij niets anders dan met te wenden tot een (overkoepelende) klachtenorganisatie.
Badge +2
Beste Henri1965,

Bij een smsbericht is het niet mogelijk om een onderwerp in te stellen. Als je mijn collega had verteld dat je een sms stuurt en ook een onderwerp invult had hij/zij je waarschijnlijk wel verteld dat dit geen sms is maar naar alle waarschijnlijkheid een MMS.

Groetjes,

Arie
Ik had dit probleem ook, heb er emails over gestuurd en uiteindelijk door de onzin antwoorden van de klantenservice uiteindelijk het abbonnement opgezegd! Ik wist namelijk zeker dat ik GEEN MMS had verstuurd en toch kwam er regelmatig een bedrag van soms  0,50 en soms 1 euro op de rekening te staan voor 1 of 2 mms jes. Maarr ik heb later ontdekt wat het wel was en wat de kosten veroorzaakt. 
Je kunt namelijk als je een SMS je verstuurd op de Iphone een ONDERWERP ingeven boven het vakje van de SMS. Als je dit doet ziet Simyo dit als een MMS en ben je de sjaak. Ik vindt het heeeel slecht van de klanten service dat niemand dit weet en dat ik het bij toeval zelf heb uitgevonden. Ik denk dat 100en mensen hier regelmatig mee te malen hebben.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Rie,

Het nummer 0653131313 is het nummer van onze zogenaamde SMS- berichten centrale. Via deze computer worden SMS- berichten verstuurd.

Mocht je het nummer van de berichtencentrale zien in je verbruiksoverzicht dan betekent dit dat het om het volgende gaat:
- SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
- SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
- SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd

Groetjes,

Manisha
Reputatie 3
Badge +5
Komen andere smsjes naar andere nummers wel altijd goed aan?
Wat is dat 06 nummer? Het kan zijn dat dit van de voicemail bijv. is.
Als een nummer echt gebeld is staat die er ook tussen. Kan het zijn dat familieleden bijv. even gebeld hebben met jou'n telefoon?

Reageer