.

Hoe kan het zijn dat het inflatiecorrectie percentage 8,4%?

  • 19 September 2023
  • 11 reacties
  • 138 Bekeken

Beste simyo

hoe kan het in godsnaam zijn dat jullie een inflatiecorrectie doorvoeren van 8,4 % terwijl volgens het cbs ( je weet wel die waar jullie de getalletjes van krijgen ) DE INFLATIE CORRECTIE IN JULI VAN 2023 SLECHTS 4,6 % IS EN DAT IN AUGUSTUS ZELFS DEZE TERUGGELOPEN IS NAAR 3 %.

nu ga je misschien wel zeggen ja maar dit is de inflatie correctie van vorig jaar maar daar gaan we niet in mee want dan had je die vorig jaar moeten doorvoeren en niet nu.

jullie hebben vorig jaar met opzet geen inflatie correctie gedaan omdat andere providers dit wel deden en jullie daardoor heel veel zieltjes hebben gewonnen en dat mag maar dan niet nu die 8,4% gaan doorvoeren want daarvoor ben je een jaar te laat.

M.Vr.Gr  Henri

Seren 7 maanden geleden

Hoi @H.v.G,

Bedankt voor je bericht. Ik snap dat je vragen hebt over de inflatiecorrectie. Wij hebben in onze Algemene Voorwaarden staan dat we één keer per jaar een inflatiecorrectie kunnen doorvoeren. Deze voorwaarden horen bij je abonnement. Het is daarom niet mogelijk om kosteloos je abonnement op te zeggen voor het einde van je contract. Je mag wel opzeggen voordat je contractperiode is afgelopen, maar dan betaal je een afkoopsom. Voor alle andere vragen en antwoorden over de inflatiecorrectie wil ik je verwijzen naar deze pagina

In een ander topic heb ik al antwoord gegeven over het tijdig communiceren. Ik zal mijn antwoord even kopiëren. De woordvoerder van Simyo heeft in een statement laten weten aan Tweakers hoe het precies zit met het tijdig communiceren van de inflatiecorrectie. Het artikel en zijn antwoord kunnen jullie op deze pagina terug lezen. 

Het inflatiepercentage CPI wordt vastgesteld door het CBS. Het CBS publiceert elke maand de maandinflatie. Bijvoorbeeld in juni was die 5,7%. Dat wil zeggen dat het prijsniveau in juni 2023 5,7% hoger lag dan in juni 2022. Simyo gebruikt niet het maandcijfer, maar het jaarcijfer. De gemeten inflatie over de periode juli 2022 t/m juni 2023 was 8,9%.

In artikel 9.1 van onze algemene voorwaarden staat dit:

We hebben het recht om onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de prijzen stijgen. De periode waarover en het moment waarop we onze tarieven kunnen indexeren verschilt afhankelijk van de soort dienst die u bij ons afneemt. Als we de tarieven voor mobiele diensten indexeren doen we dit per 1 oktober. De prijsindex berekenen we over de afgelopen periode 1 juli t/m 30 juni. Met mobiele diensten bedoelen we telecommunicatiediensten die geleverd worden over ons mobiele netwerk en die geschikt zijn om buitenshuis of onderweg te gebruiken. Bijvoorbeeld mobiele abonnementen met internet en/of telefonie en sms, of Prepaid mobiel. De indexering geldt alleen voor u als u op het moment van indexeren langer dan 3 maanden klant bent.

Ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende heb geïnformeerd.

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

11 reacties

Hallo @H.v.G de inflatie-correctie op zich is correct volgens de voorwaarden versie juni 2023.

Waar je tegen moet protesteren is dat Simyo het niet binnen de gestelde termijn heeft bekend gemaakt.

Volgens de voorwaarden uiterlijk  minimaal 1 maand van te voren, echter vanaf gisteren pas bekend gemaakt, dus binnen 14 dagen voor de verhoging van 1 oktober a.s.

 

Hallo @H.v.G de inflatie-correctie op zich is correct volgens de voorwaarden versie juni 2023.

Waar je tegen moet protesteren is dat Simyo het niet binnen de gestelde termijn heeft bekend gemaakt.

Volgens de voorwaarden uiterlijk  minimaal 1 maand van te voren, echter vanaf gisteren pas bekend gemaakt, dus binnen 14 dagen voor de verhoging van 1 oktober a.s.

 

ze kunnen zoveel versieen als ze willen zij weten verdomd goed dat niemand precies weet hoe dat dat gedeelte in elkaar zit en als ik in september te horen krijg dat ik 8,4% meer moet gaan betalen dan mag ik die bal met een gerust hart terugkaatsen dat dat niet de reele cijfers zijn en dat ik dus ook van simyo hierop een reactie hoop te krijgen met dus niet het verhaaltje van ja maar in de versie van juni nee we praten nu over september ondertussen alweer.

om dat gezeik heb ik dus op 27 maart dit abbo afgesloten voor mijn vrouw omdat simpel hetzelfde deed en ikzelf ga per januari opstappen bij simpel om deze reden gaat me niet om die anderhalve euro maar daarnaast wel nieuwe abbonees lokken met lagere prijzen dan wij betalen nja denk dat ik voortaan per maand ga abboneren dan is dat probleem opgelost.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @H.v.G,

Bedankt voor je bericht. Ik snap dat je vragen hebt over de inflatiecorrectie. Wij hebben in onze Algemene Voorwaarden staan dat we één keer per jaar een inflatiecorrectie kunnen doorvoeren. Deze voorwaarden horen bij je abonnement. Het is daarom niet mogelijk om kosteloos je abonnement op te zeggen voor het einde van je contract. Je mag wel opzeggen voordat je contractperiode is afgelopen, maar dan betaal je een afkoopsom. Voor alle andere vragen en antwoorden over de inflatiecorrectie wil ik je verwijzen naar deze pagina

In een ander topic heb ik al antwoord gegeven over het tijdig communiceren. Ik zal mijn antwoord even kopiëren. De woordvoerder van Simyo heeft in een statement laten weten aan Tweakers hoe het precies zit met het tijdig communiceren van de inflatiecorrectie. Het artikel en zijn antwoord kunnen jullie op deze pagina terug lezen. 

Het inflatiepercentage CPI wordt vastgesteld door het CBS. Het CBS publiceert elke maand de maandinflatie. Bijvoorbeeld in juni was die 5,7%. Dat wil zeggen dat het prijsniveau in juni 2023 5,7% hoger lag dan in juni 2022. Simyo gebruikt niet het maandcijfer, maar het jaarcijfer. De gemeten inflatie over de periode juli 2022 t/m juni 2023 was 8,9%.

In artikel 9.1 van onze algemene voorwaarden staat dit:

We hebben het recht om onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de prijzen stijgen. De periode waarover en het moment waarop we onze tarieven kunnen indexeren verschilt afhankelijk van de soort dienst die u bij ons afneemt. Als we de tarieven voor mobiele diensten indexeren doen we dit per 1 oktober. De prijsindex berekenen we over de afgelopen periode 1 juli t/m 30 juni. Met mobiele diensten bedoelen we telecommunicatiediensten die geleverd worden over ons mobiele netwerk en die geschikt zijn om buitenshuis of onderweg te gebruiken. Bijvoorbeeld mobiele abonnementen met internet en/of telefonie en sms, of Prepaid mobiel. De indexering geldt alleen voor u als u op het moment van indexeren langer dan 3 maanden klant bent.

Ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende heb geïnformeerd.

Groetjes,
Seren

Ik heb zojuist een klacht ingediend bij de ACM. @abj

Nou ik heb alvast een kleine actie ondernomen en mijn abbo van 20/40 gb teruggebracht naar 10/20 gb dus ipv 16,50 betaal ik nu 13 euro pm en eventueel brengen we het nog verder terug afhankelijk van het gebruik dus de inkomsten zijn alvast teruggebracht.btw nieuwe leden betalen voor deze 10/20 gb abbo maar 10 euro he dus word echt wederom opgelicht voor 3 euro pm.

@JanDheb ik al gedaan, en ik ga hoe dan ook weg bij deze club

Hee Jan denk je niet dat ook ander providers dit gaan doen ik heb zelf nu nog simpel tot januari die deden dit ook dus had ik voor mijn vrouw symio genomen want daar was dit nu niet het geval en dacht dan pak ik na januari met mijn 2e abbo er wel een van symio mja nu gaan zij ook op die toer denk dat er maar een ding overblijft en dat is een abbo afsluiten na pak hem beet juni/juli en dan max 1 jaar dan als ze in pak hem beet augustus weer met een inflatie komen je binnen die 3 maanden blijft ( hopelijk ) en mochten ze het later doen je jaarcontract er dan wel bijna opzit.heb nu namelijk met mijn eerste abbo er een van 2 jaar genomen dus daar hebben ze me wel met mijn nekvel vast mee.en dat net 3 dagen voorbij de 3 maanden dus echt balen.

@JanDheb ik al gedaan, en ik ga hoe dan ook weg bij deze club

Ik ondertussen ook. Mijn eerdere reactie aangepast.

@JanDheb ik al gedaan, en ik ga hoe dan ook weg bij deze club

Hee Jan denk je niet dat ook ander providers dit gaan doen ik heb zelf nu nog simpel tot januari die deden dit ook dus had ik voor mijn vrouw symio genomen want daar was dit nu niet het geval en dacht dan pak ik na januari met mijn 2e abbo er wel een van symio mja nu gaan zij ook op die toer denk dat er maar een ding overblijft en dat is een abbo afsluiten na pak hem beet juni/juli en dan max 1 jaar dan als ze in pak hem beet augustus weer met een inflatie komen je binnen die 3 maanden blijft ( hopelijk ) en mochten ze het later doen je jaarcontract er dan wel bijna opzit.heb nu namelijk met mijn eerste abbo er een van 2 jaar genomen dus daar hebben ze me wel met mijn nekvel vast mee.en dat net 3 dagen voorbij de 3 maanden dus echt balen.

Hallo @H.v.G wat andere providers doen weet ik niet, houd ik me ook niet mee bezig. Ik ben nu klant bij Simyo en het gaat om mijn pertemonnee.

 

Hoi @H.v.G,

Bedankt voor je bericht. Ik snap dat je vragen hebt over de inflatiecorrectie. Wij hebben in onze Algemene Voorwaarden staan dat we één keer per jaar een inflatiecorrectie kunnen doorvoeren. Deze voorwaarden horen bij je abonnement. Het is daarom niet mogelijk om kosteloos je abonnement op te zeggen voor het einde van je contract. Je mag wel opzeggen voordat je contractperiode is afgelopen, maar dan betaal je een afkoopsom. Voor alle andere vragen en antwoorden over de inflatiecorrectie wil ik je verwijzen naar deze pagina

In een ander topic heb ik al antwoord gegeven over het tijdig communiceren. Ik zal mijn antwoord even kopiëren. De woordvoerder van Simyo heeft in een statement laten weten aan Tweakers hoe het precies zit met het tijdig communiceren van de inflatiecorrectie. Het artikel en zijn antwoord kunnen jullie op deze pagina terug lezen. 

Het inflatiepercentage CPI wordt vastgesteld door het CBS. Het CBS publiceert elke maand de maandinflatie. Bijvoorbeeld in juni was die 5,7%. Dat wil zeggen dat het prijsniveau in juni 2023 5,7% hoger lag dan in juni 2022. Simyo gebruikt niet het maandcijfer, maar het jaarcijfer. De gemeten inflatie over de periode juli 2022 t/m juni 2023 was 8,9%.

In artikel 9.1 van onze algemene voorwaarden staat dit:

We hebben het recht om onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de prijzen stijgen. De periode waarover en het moment waarop we onze tarieven kunnen indexeren verschilt afhankelijk van de soort dienst die u bij ons afneemt. Als we de tarieven voor mobiele diensten indexeren doen we dit per 1 oktober. De prijsindex berekenen we over de afgelopen periode 1 juli t/m 30 juni. Met mobiele diensten bedoelen we telecommunicatiediensten die geleverd worden over ons mobiele netwerk en die geschikt zijn om buitenshuis of onderweg te gebruiken. Bijvoorbeeld mobiele abonnementen met internet en/of telefonie en sms, of Prepaid mobiel. De indexering geldt alleen voor u als u op het moment van indexeren langer dan 3 maanden klant bent.

Ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende heb geïnformeerd.

Groetjes,
Seren

leuk seren plakken en kopieeren man man man wat een helden.

@H.v.Ghet gaat mij niet om die inflatie correctie van €0,67 maar om het feit dat ze dit een maand van te voren moeten door geven en niet 13 dagen wat simyo nu geflikt heeft.

Hallo @abj ik kreeg vandaag, 20-09-2023, zelfs een melding per SMS dat door de inflatiecorrectie de prijzen per 01-10-2023 aangepast worden, 10 dagen voor de ingangsdatum, het moet niet gekker worden.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi, 

@abj, je vraag over het vroegtijdig opzeggen en het tijdig communiceren heb ik in een ander topic al beantwoord. Je kunt het hier teruglezen. Ik wil je verzoeken om dezelfde vraag niet in meerdere topics te stellen. Dit word namelijk voor ons beiden anders heel onoverzichtelijk. Dank!

Het kopiëren en plakken van mijn reactie heeft niks te maken met de inhoud. Tenzij ik jouw vraag natuurlijk niet heb kunnen beantwoorden maar volgens mij was je vraag duidelijk over het %. In mijn ogen is er niks mis met mijn reactie maar als jij dit anders ziet dan hoor ik dat graag, dit kun je mij laten weten middels een privé bericht. Om het verder nog toe te lichten: Het CBS publiceert twee cijfers: de jaarinflatie en de maandinflatie. De maandinflatie wordt elke maand gepubliceerd, en 1 keer per jaar nemen ze het gemiddelde van alle 12 maanden van het jaar voor de jaarinflatie. Omdat Simyo op een ander moment in het jaar de inflatiecorrectie doet, moeten we de berekening zelf doen voor de jaarinflatie. Hiervoor gebruiken we de berekening die het CBS zelf ook gebruikt voor de jaarinflatie. De berekening hebben we van het CBS ontvangen. Hopelijk is je vraag nu wel beantwoord @H.v.G

Jammer om te horen dat jullie de keuze hebben gemaakt om op te zeggen. Wij hadden dit graag anders gezien. Onze deur staat wel altijd voor jullie open @JanD @abj @H.v.G.

Om alles wat overzichtelijker te maken zal ik dit topic sluiten. Alle vragen, reacties en opmerkingen over de inflatiecorrectie worden vanaf nu opgevangen in dit centrale topic: Inflatiecorrectie 2023, hoe zit dit?

Groetjes,
Seren