.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik meerdere keren hetzelfde aantal MB's zie staan?

  • 23 November 2015
  • 4 reacties
  • 152 Bekeken

Op mijn Simyo factuur van oktober is op 22-10 op 4 momenten dezelfde hoeveelheid (60000) internet kB's verbruikt (4 x €8,79).
Hoewel ten eerste de hoeveelheid kB's wel extreem hoog is vergeleken bij normaal verbruik, kan ik mezelf echt niet voorstellen dat eenzelfde hoeveelheid 4x op één dag wordt berekend. Als de rest van mijn factuur bekijk zijn de hoeveelheid verbruikte kB's random verdeeld qua data, tijdstippen en hoeveelheid.
Ik verwacht een gedegen onderzoek naar deze m.i. fout op mijn factuur en acht restitutie van gemaakte kosten hiervan op zijn plaats.

met vriendelijke groet,
Andrew
icon

Beste antwoord door Ray 24 November 2015, 08:46

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi,

Helaas betreft dit geen fout. Deze pakketten zijn zo vermeld maar is eigenlijk één groot pakket aan data. Ze kunnen alleen niet als dusdanig worden getoond.

Waar het hier omgaat is waarschijnlijk een update van of je telefoon of van apps. Het word daarom ook altijd aanbevolen dit soort updates enkel via wifi te laten doen en je telefoon ook zo te in te stellen.

Ook het uitzetten van je data verbinding als je op wifi zit is aanbevolen. Als je als gebruiker denkt vrolijk op wifi te zitten maar het signaal is zwak of valt weg schakelt je telefoon automatisch over. Zet je data dus uit dan gebeurt dat dit.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi ritburga,

Welkom op het Simyo forum!

Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met deze verbruikskosten.

De weergave van je verbruik is zoals Raytje al aangaf geen fout. Grote internetsessies worden bij Simyo opgedeeld in kleinere stukjes van maximaal 60000 KB. Ik kan niet voor je nakijken waar dit verbruik vandaan komt. Raytje heeft je al een aantal goede tips gegeven. Via deze pagina kun je lezen hoe je kunt checken waar het internetverbruik vandaan komt.

Heb je er verder nog vragen over?

Groetjes,
Estelle

Bedankt voor je hulp, Raytje 😳.
En daar is simyo blij mee, dan kunnen ze heerlijk dure facturen sturen vanwege je onbewuste verbruik van data buiten je bundel. Ik ben daar helemaal niet blij mee, omdat er regelmatig processen buiten jouw medeweten draaien en je moet daar nog voor betalen, zelfs al heb je instellingen op alleen updates via wifi e.d. Sluit je iets niet goed af is het kassa...... Ik baal daar best van en vind Simyo daarom ook niet de beste provider hoor. Ik moet nu continue inloggen om mijn verbruik in de gaten te houden en anders internet uit te zetten. Beter gewoon geen internet mb's meer, einde contract is einde simyo als provider voor ons.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi euca,

Jammer om je reactie hier te lezen. Ik ben in dit topic in gegaan op je vraag of opmerking. Kletsen we daar verder?

Groetjes, Tiury

Reageer