Skip to main content

.

Goedeavond,

Ik open net de app en zie dat ik 152 euro moet betalen buiten mijn bundel, wat moet ik nu doen 

152 Euro betalen.


Hallo @y4hyz , internet blokkeren op je telefoon en data plafond activeren, gaat dan per de eerste van de volgende maand in om in de toekomst dit soort kosten te voorkomen.

Wil je de rest van de maand toch internetten dan een extra bundel kopen en indien nodig een bedrag betalen om eventuele blokkades weer op te heffen.

 


Hoi @y4hyz,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten. 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze sms'jes gelezen?

Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven. 

Wellicht is het een goed idee om het dataplafond in te schakelen. Zo voorkom je dat dit in de toekomst weer zou kunnen gebeuren. Mocht je meer willen lezen over hoe het dataplafond werkt kun je deze topic lezen. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag mee of ik iets voor je kan betekenen. 

Bedankt @wimj12 en @JanD voor jullie reactie!

Groetjes,
Seren


Reageer