Skip to main content

.

Beste,

Ik moet meer dan 206 euro betalen omdat mijn kinderen kosten buiten bundel gemaakt hebben.

Ik heb hierover de klantenservice benaderd en zij beweren dat er een waarschuwing SMS geleverd bij mijn kinderen. Dit klopt niet. Mijn kinderen hebben deze SMS niet ontvangen. Maar de klantenservice  gelooft dit helaas niet. 

Graag een eerlijke oplossing.

Met vriendelijke groet

@HMi30 De eerste vraag van een mede Simyo klant is: Hebben uw kinderen hun dataplafond aanstaan?? Dat kan in ‘mijn Simyo’ en kost slechts 50 e-cent per maand. Dit voorkomt overschrijding van de databundel(s) 

Hun dataplafond stond niet aan. Nu wel.

Het probleem is dat ze geen waarschuwing SMS hebben ontvangen. 

En het betalen van dit bedrag vind ik niet eerlijk.

Hun dataplafond stond niet aan. Nu wel.

Het probleem is dat ze geen waarschuwing SMS hebben ontvangen. 

En het betalen van dit bedrag vind ik niet eerlijk.

Ga er maar van uit dat een moderator hier zal reageren op uw vraag/opmerking. Zij bepalen of er enige vorm van coulance toegepast zal worden. Het niet ontvangen van SMS’en zal Simyo echter blijven ontkennen. Deze worden nl. 100% zeker verstuurd. Hou er ook rekening mee dat het dataplafond pas actief wordt op de eerste dag van de volgende maand, voor u dus op 01-01-2025.

Hoi ​@HMi30,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Goed om te horen dat je dit inmiddels hebt geactiveerd! Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het is uiteraard ook de bedoeling dat je onze waarschuwingen per sms ontvangt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp! ​@Kaas Berrie 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Nog even een toevoeging ​@HMi30, ik heb (puber)kleindochters met uiteraard een mobieltje. Als ik hun vraag of ze wel eens SMS’en, kijken ze je aan alsof je van een andere planeet komt. Ergo, de jeugd SMS’t niet, vaak weten ze niet eens wat dat is, of ze hebben helemaal geen app om SMS’jes te versturen dan wel te ontvangen. De huidige jeugd beweegt zich op een totaal ander digitaal niveau, ik bedoel maar …… 

Beste ​@Kaas Berrie , je hebt ook helemaal geen app nodig om te SMS’en, de SMS-functie zit gewoon standaard in iedere telefoon, van heel goedkoop tot heel duur.

Toen de eerste betaalbare mobieltjes kwamen kon je bellen en ook SMS’en, dus al ruim 30 jaar.

Tegenwoordig wordt het ook wel ‘berichten’ genoemd.

Beste ​@Kaas Berrie , je hebt ook helemaal geen app nodig om te SMS’en, de SMS-functie zit gewoon standaard in iedere telefoon, van heel goedkoop tot heel duur.

Toen de eerste betaalbare mobieltjes kwamen kon je bellen en ook SMS’en, dus al ruim 30 jaar.

Tegenwoordig wordt het ook wel ‘berichten’ genoemd.

Klopt ​@JanD , maar al ik op mijn mobiel bij via App-info bij ‘Berichten’ de meldingen op ‘uit’ zet en alle machtigingen intrek, ontvang ik geen enkel bericht, dus ook geen Sms'jes. 

Reageer